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
auto
2024. 03. 28. csütörtök

Magasszintű megállapodás garantálhatja a német márkák akkugyártását

elektromosautó-akkumulátor

A Volkswagen Csoport és a Mercedes-Benz is Kanadából kívánja biztosítani az alapanyagok egy részét az elektromos autóihoz – erről írtak alá szerződéseket a két gyártó vezetői a napokban, mégpedig a kanadai miniszterelnök és a német kancellár jelenlétében.

A magasrangú politikai képviselet jól mutatja, mennyire fontos megállapodás született.

Nem saját bánya

A VW csoport részéről Herbert Diess írta alá a megállapodást Torontóban, de a cég sietve hozzátette, hogy nem nyitnak saját bányákat, hanem részesedést vásárolnak ottani bányatársaságokban. Ezzel egyrészt garantálják a hosszútávú ellátást, másrészt kedvezőbb árakat biztosítanak az alapanyagok kapcsán.

Herbert Diess a kanadai ipari miniszterrel François-Philippe Champagne-al ír alá szerződést Scholz kancellár és Trudeau miniszterelnök jelenlétében. Forrás: VW.

Thomas Schmall, az akkumulátorokért felelős Volkswagen vezető elmondta, hogy Kanada azért nagyon fontos partner, mert az ország gyakorlatilag mindennel rendelkezik ami az akkumulátorokhoz és a villanyautókhoz szükséges. Lítium mellett nikkel, kobalt és réz található ezekben a bányákban, amelyek kapacitásának 20-30%-át foglalták le fix áron – a maradékot a bányatársaság szabadon értékesítheti a világpiacon. A szakember szerint ma már ott tartunk, hogy az akku árának 80%-át az alapanyagok teszik ki – korábban ez a költségek felénél is kevesebb volt, tesszük mi hozzá, de a hatalmas akkugyárak megépítésével jelentősen csökkent a fajlagos gyártási költség.

10.000 tonna

A Mercedes-Benz részéről Markus Schäfer beszerzési igazgató írt alá szándéknyilatkozatot – az autógyártó képviselője szintén annak a gazdasági delegációnak volt a tagja, amely a német kancellárt kísérte Kanadába. Mint elmondták, a megállapodás nem csak alapanyagokról, de hosszútávú együttműködésről szól az ellátási lánc terén, a kitermeléstől az újrahasznosításig.

A stuttgarti márka első lépésként évi 10.000 tonna lítium-hidroxid vásárlását jelentette be, amelyet 2026-tól szállíthat majd a kanadai Rock Tech Lithium (RTL). Az RTL egyébként Európa első lítiumkonverterét építi meg Németországban, évi 24.000 tonna kapacitással, amivel évente 500.000 elektromos autóhoz szolgáltathat alapanyagot.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.