Szeptember elsejétől, azaz a mai naptól Nagykanizsán teljesen megszűnt a zöld rendszámos járművek ingyenes parkolása, ezzel együtt a parkolási díjak is emelkedtek, Szolnokon pedig már csak az előzetesen regisztrált tisztán elektromos autók parkolhatnak ingyenesen, tehát a zöld rendszámos hibridek parkolásáért fizetni kell. Szolnokon is emelkedtek a parkolási díjak.
Nagykanizsán az I. díjzónában a tegnapig érvényes 200 Ft/óra helyett 240 Ft fizetendő, kiemelt övezetben pedig 400 helyett 480 Ft a parkolási díj az A díjosztályba sorolt járművek (személygépkocsi, 3,5 tonna össztömeg alatti kisteherautó, három- és négykerekű motorkerékpár és segédmotoros kerékpár). A B díjosztályba sorolt járművek (pl. autóbusz, 3,5 tonna feletti teherautó, mezőgazdasági vontató) esetében a parkolási díj az I. zónában 600 forintról 840 forintra, a kiemelt övezetben 1200 forintról 1440 forintra nőtt. A bérletek ára nem változott, így például az éves bérlet 35.000 Ft + áfa, az övezeten belül lakók első autója pedig 4000 Ft + áfa/év díjért parkolhat a díjköteles zónában.
Szolnokon a parkolási díjak mától az I. zónában és az V. zónában 380 Ft-ról 450 Ft-ra, a II. zónában 240 Ft-ról 340 Ft-ra, a III. zónában 200 Ft-ról 250 Ft-ra növekedtek. A IV. zóna (Vásárcsarnok parkoló) óradíja nem változott. A tisztán elektromos járművek tulajdonosai továbbra is ingyenesen parkolhatnak, amennyiben elküldik a forgalmi engedély másolatát a parkolas.szolnok@nhsz.hu email címre.
Ajkán január 1-től, Siófokon március 1-től, Szentendrén április 1-től, Hódmezővásárhelyen július 1-től, Velencén augusztus 1-től szűnt meg a zöld rendszámos ingyenes parkolás. Pécsen július 1-től, Miskolcon pedig augusztus 1-től kell regisztrálni a villanyautókat és fizetni a zöld rendszámos hibrideknek.
Pécs és Miskolc esetében – kihasználva, hogy a töltőhely nem parkolóhely – sorra kapjuk a panaszokat, hogy a zöld rendszámos tölthető hibridek tulajdonosai a töltőoszlop elé parkolják az autójukat. Ebben az esetben nem a parkolási cég, hanem a közlekedésfelügyelet, a városi rendészet jogosult büntetni, ugyanúgy, mintha valaki járdára, mozgáskorlátozottak számára fenntartott helyre parkol. A töltő elé parkolt hibrideknél általában a látszat kedvéért csatlakoztatják a töltőkábelt az autósok, de a töltést már nem indítják el. Amennyiben valaki tölteni szeretné az elektromos autóját, kellemetlen helyzetbe kerülhet, mivel az applikációk az elparkolt töltőket szabadnak jelzik, hiszen a töltés nincs folyamatban. A leginkább kellemetlen az az eset, ha valaki figyelmetlenül a korábban odaparkoló autóstárs töltését indítja el a sajátja helyett.