A BYD fokozatosan növeli az európai értékesítésbe bevont országok és típusok számát – most már három modellt kínál kontinensünkön.
Az ár ismerete nélkül nehéz sokat mondani, de a műszaki tartalom és a dizájn így elsőre elég jónak tűnik.
Penge tartalom
A BYD a Tang SUV-val kezdte az európai jelenlétet, ez volt az egyetlen modell amelyet egy éve előrendelésre kínáltak az első európai piacukon Norvégiában – a kiszállítások év vége felé kezdődtek meg. Most nem csak az országok listája kezdett bővülni Dániával, Hollandiával, Izraellel, Svédországgal és Németországgal, de a kínált modellek sora is háromra nőtt.
A Tang mellett érkezik az annál kisebb Atto 3 SUV, és a Han szedán is – több közös műszaki vonással.
Mindhárom autó a BYD Blade akkumulátorokat használja, amelyek egy új fajta, strukturális LFP akkupakkot alkotnak. Ennek a kémiának természetesen ismert hátránya, hogy érzékeny a hidegre, így télen a maximális töltési teljesítmény eléréshez alaposan elő kell melegíteni, de ezen kívül minden más szempontból csak előnyei vannak. Bár az LFP kémia alacsonyabb energiasűrűséggel bír, mint az autókban gyakrabban használt NCA/NMC, de az új strukturális pakkba tisztességes, 60-86 kWh közötti kapacitást tudtak beépíteni. Az ilyen akkumulátorok élettartama három-négyszerese a hagyományosabb kémiákénak, és kifejezetten szeretik, ha 100%-ra töltjük őket, így az autót nem kell babusgatni. Az sem hátrány, hogy a Blade a cég saját tesztjei szerint az egyébként kevésbé gyúlékony LFP kémián belül is rendkívül nehezen kap lángra. A Blade aksikról itt írtunk bővebben:
Három szegmens
A Han egy kétmotoros, 516 lóerős nagy teljesítményű szedán, amely 3,9 másodperc alatt gyorsul százra és prémium felszereltséggel érkezik. Az ötszemélyes és közel ötméteres autó 85,4 kWh-s akkut kapott, amivel 521 kilométer megtételére képes a WLTP szabvány szerint.
A Tang a népszerű SUV szegmensen belül is azon kevés villanyautó közé tartozik, amelyek hét üléssel rendelkeznek. A családi SUV sem szerénykedik a teljesítménnyel, ugyanaz a kétmotoros, 516 lóerős, vagy ha úgy tetszik, 380 kilowattos hajtáslánc van alatta, mint amit a Han használ, és a gyorsulás is alig rosszabb, 4,6 másodperc. Az akku még egy hajszállal nagyobb is, 86,4 kWh, a nagyobb test azonban ront a hatótávon, ami a nagyobb akku ellenére is csak 400 kilométer. Ennek az autónak már egy ideje van norvég ára, ami nagyjából 23,5-24 millió forintnak felel meg.
Végül az Atto 3 nem csak azért lehet érdekes, mert a népszerű, kisebb SUV kategóriában, a C-szegmensben nevez, de ez a gyártó első kocsija az új e-Platform 3.0 padlólemezen. A 4,45 méteres modellben alapfelszereltség a hőszivattyú, és a 150 kilowattos, nagyjából 200 lóerős motor az első kerekeket hajtja. Az ötszemélyes autó 440 literes csomagtartót kapott, ami az ülések ledöntésével 1138 literre nő. A 7,3 másodperces gyorsulás mellé 160 km/h végsebesség jár – azonban ennél azért valamivel óvatosadsbban kell vezetnünk, ha el akarjuk érni a 60,48 kWh-s akkumulátorból a WLTP mérés szerint kihozható 420 kilométeres hatótávot.
A cég az alábbi táblázatot osztotta meg a kocsik fő műszaki paraméterei kapcsán:
Paraméter | BYD ATTO 3 | BYD TANG | BYD HAN |
---|---|---|---|
Méretek (H/SZ/M) | 4,455/1,875/1,615 | 4,870/1,950/1,725 | 4,995/1,910/1,495 |
Tengelytáv (mm) | 2720 | 2820 | 2920 |
Meghajtás | FWD | AWD | AWD |
Csúcssebesség (km/h) | 160 | 180 | 180 |
Teljesítmény (kW) | 150 | 380 | 380 |
0-100km/h (s) | 7,3 | 4,6 | 3,9 |
Kerékméret (hüvelyk) | 18 | 22 | 19 |
Hatótáv (km, WLTP vegyes) | 420 | 400 | 521 |
Csomagtér (L) | 440/1,338 | 235/940/1,655 | 410 |
Ülések száma | 5 | 7 | 5 |
Akku típusa | BYD Blade Battery (LFP) | BYD Blade Battery (LFP) | BYD Blade Battery (LFP) |
Akkuméret (kWh) | 60,48 | 86,4 | 85,4 |
DC töltési idő (30-80%, perc) | 29 | 30 | 30 |
Panoráma üvegtető | Standard | Standard | Standard |
Korábban itt írtunk a BYD európai terjeszkedéséről: