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
auto
2024. 04. 18. csütörtök

1,9 másodperc alatt gyorsul százra a kínaiak hiperautója

elektromos autó

A Guangzhou Automobile Group Co., röviden csak GAC, egy kínai állami tulajdonban lévő vállalatcsoport, amely az eladott járművek száma alapján jelenleg Kína ötödik legnagyobb autógyártója. A kantoni székhelyű cégcsoportról az elmúlt hónapokban többször is írtunk, ugyanis számos olyan technológiával rukkolt elő, ami úttörőnek tekinthető az elektromobilitás világában – többek között 1000 km feletti hatótávú villanyautót dobtak piacra, 480 kW-os villámtöltőt telepítenek, és az akkumulátorcserélés útján is elindultak. Most egy őrült hiperautóval sokkolták a világot.

A vállalatcsoport egy vadonatúj prémium márkát alapított a GAC Aion márkáján belül – ez a Hyper nevet viseli, és a cégcsoport teljesítménycentrikus szupersportautóit öleli fel. A GAC még a Kínai Nemzeti Űrügynökséggel is kapcsolatba lépett, hogy partnerre leljen benne az újonnan létrehozott kutatóintézetében végzett aerodinamikai, anyagtudományi, és a mesterséges intelligenciával kapcsolatos fejlesztéseihez, és a megszerzett tudást beültesse a megvásárolható modellekbe.

A Hyper legelső képviselője a Hyper SSR elektromos hiperautó, mely 2023 októberében kerül gyártásba. Egyelőre úgy tudni, hogy a jármű csak Kínában lesz elérhető, arról azonban nincs információ, hogy mekkora sorozat fog készülni belőle.

A villanyautó két változatban lesz kapható, a hátsókerék-meghajtású 2,3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/h-ra, lesz azonban ennél gyorsabb verzió is összkerékhajtással, ami 1,9 szekundum alatt is felér 100-ra, azaz vetekszik a Rimac Nevera gyorsulásával. A hatótávról egyelőre nincs információ, de a jármű 900V-os rendszert kap, így az akkumulátor gyors feltöltése garantált.

A Hyper SSR teljesítménye eléri a 913 kW-ot (1224 lóerő), a kerekeknél mérhető forgatónyomaték pedig a 12.000 Nm-t. A karosszéria 100%-ban szénszálas, így a brutális teljesítményhez alacsony tömeg társulhat. Aki az olcsóbbik változatot vinné haza, körülbelül 1,3 millió jüant kell fizetnie, ami mintegy 75,2 millió forintnak felel meg. A gyorsabb típusért nagyjából 23,1 millió forinttal kér többet a gyártó.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.