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
auto
2024. 04. 20. szombat

Dolgozókat szállító elektromos autóbuszt állítanak tesztüzembe a Mátrai Erőmű térségében, írja az MTI a Technológiai és Ipari Minisztérium (TIM) energetikáért felelős államtitkárára hivatkozva.

Az elektromos járműveket gyakran éri az a vád, hogy csupán áthelyezik a szennyezést az utakról az erőművekbe. Ebben az esetben szó sem lehet a szennyezés áthelyezéséről, hiszen az erőmű dolgozóit szállítja majd a tisztán elektromos BYD autóbusz, így a jármű akkumulátorába nagy valószínűséggel a helyben megtermelt energia kerül majd.

BYD elektromos busz ablakában tükrözõdik az erõmû a Zöld Busz Program sajtótájékoztatóján az MVM Mátra Energia Zrt. fõbejáratánál (Fotó: MTI/Komka Péter)

BYD K7U típusú midi elektromos busz a környék 13 településéről szállítja a Mátrai Erőmű dolgozóit, első körben egy szeptember 30-ig tartó tesztidőszakban, melyet az év végéig egy újabb egyhónapos tesztidőszak fog követni. A busz hatótávolsága 150-200 kilométer, amelyhez egy 125 kilowattórás akkumulátor biztosítja az energiaellátást. A jármű 22 ülő- és 36 állóhellyel rendelkezik, értéke mintegy 100 millió forint.

(Fotó: MTI/Komka Péter)

Steiner Attila elmondta, hogy a Mátrai Erőmű Magyarország villamosenergia-ellátásának egyik alappillére. Bár az energiaválságra reagálva megnövelt lignitalapú villamosenergia-termelésre hatalmazták fel a visontai vállalatot, az erőmű modernizálásának tervéről sem tettek le, hogy a létesítménynek legyen hosszútávú jövőképe.

(Fotó: HUMDA)

Az elektromos hajtású közlekedési eszközök számának és részarányának növelése, melyet a Zöld Busz Program is támogat, csökkenti Magyarország energiaimport-kitettségét. Az államtitkár arra is emlékeztetett, hogy a hazai szén-dioxid-kibocsátás 20 százaléka a közlekedési szektorból ered. Az elektromos buszok előnyei közé tartozik, hogy nem bocsátanak ki szennyező anyagot, üzemeltetésük pedig körülbelül 60-70 forinttal olcsóbb kilométerenként a hagyományos meghajtású autóbuszokénál. Ezért a későbbiekben a Mátrai Erőműnél is az elektromos buszok számának bővítését tervezik.

(Fotó: MTI/Komka Péter)

Oravecz Zsolt, az MVM Mátra Energia Zrt. vezérigazgatója elmondta, hogy az elmúlt időszakban az erőmű járműparkját jelentős mértékben fejlesztették. Jelenleg 17 elektromos autót használnak és az ehhez szükséges töltőkapacitást is kiépítették. A következő lépés a 800-900, tömegközlekedést igénybe vevő dolgozó munkába járását segítő járművek korszerűsítése. Ezt a folyamatot kezdi meg az első elektromos midibusz tesztüzembe állítása, melynek üzemeltetési tapasztalatait elemezve céljuk hosszabb távon a dolgozókat szállító teljes buszflottát, azaz mintegy 30 járművet elektromos hajtásúra cserélni.

Hat magyar városba érkezik 60 elektromos busz

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.