PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Már ára is van a BYD európai kínálatának

elektromos autó

Végre kiderült mennyibe kerülnek a kínai gyártó Európába szánt modelljei.

Itthon ezek sem lennének tömegtermékek, de az ár versenyképes.

Hármas fogat

Idén Belgiumban, Dániában, Hollandiában, Luxemburgban, Németországban, Norvégiában és Svédországban kezdik meg az autók kiszállítását, de az egyszerűség kedvéért mi most csak a német árakat mutatjuk.

A kínálat alján az Atto 3-as áll, amely egy középkategóriás SUV, és a gyártó első típusa az új e-Platform 3.0 nevű padlólemezen. A 60 kWh-s akkumulátor 420 WLTP kilométerre elég. Méretben az autó a Niro EV-nek felel meg, de a kínai kihívó akkumulátora hét, hatótávja pedig 10 százalékkal kisebb. Töltési teljesítménye a koreai versenyzőhöz mérhető, ami már semmiképpen nem az élvonalba tartozó 80 kW, de legalább LFP akkumulátorát büntetlenül lehet mindig 100%-ra tölteni és élettartama is háromszorosa a riválisénak.

Az Atto 3 ára Németországban 38 ezer euró lesz, ami, ha már a Niro analógiánál maradunk, közel 10 ezer euróval olcsóbb, mint amit a riválisért kérnek a németeknél. Az Atto 3 ára átszámolva egyébként 16 millió forint lenne ami nálunk jobban megfelel a  magyar piacon legnépszerűbb villanyautó árának.

A Tang és a Han már a prémium kategóriában indulnak versenybe – előbbi egy nagy, közel öt méter hosszú és két méter széles SUV, utóbbi pedig egy nagyjából ugyanekkora szedán.

A két nagyautó induló ára is megegyezik, a német piacon 72 ezer eurótól, azaz 30 millió forinttól lesznek elérhetőek. A hétszemélyes SUV 86 kWh-s akkupakkja 400 WLTP kilométerre elég, az 526 lóerős motorja pedig 4,6 másodperc alatt repíti 100-ra. A szedánt ugyanez a motor hajtja, de a gyorsulása jobb, 3,9 másodperc kell csak neki. Ami még üdvösebb, hogy a laposabb formának köszönhetően a hatótáv lényegesen nagyobb, 520 kilométer. Ezek a modellek szintén a BYD Blade LFP aksikat használják, és 30 perc alatt tölthetőek 80%-ra.

Újabb autókat hoz Európába a BYD

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.