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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Két újabb villanyautót jelentett be Európának a kínai óriás

elektromos autó

Az ősz elején érkezett a hír, hogy Kína legnagyobb elektromosautó-gyártó vállalata, a BYD növelni kívánja európai jelenlétét, nem csupán új piacok meghódításával, hanem a modellkínálat bővítésével is. A cég kontinensünkön elsőként Norvégiában jelent meg a Tang EV szabadidő-autóval, idén azonban több másik észak- és nyugat-európai országban megvásárolhatók lesznek villanyautói, a Tang EV mellett a Han EV és az Atto 3 is, kimondottan versenyképes áron.

Újabb autókat hoz Európába a BYD

A Párizsi Autószalonon újabb infók derültek ki a BYD terveit illetően. A kínai cégóriás bejelentette, hogy negyedik európai modellje a Seal lesz, és brit sajtóértesülések szerint még az év vége előtt megkezdik a kiszállítását a vásárlóknak.

A 4800 mm hosszú, 1875 mm széles, és 1460 mm magas elektromos szedán nyáron lépett piacra Kínában, ahol támogatással együtt átszámítva körülbelül 12,2 millió forintos indulóáron várja a vásárlóit. A Blade akkumulátor kétféle kapacitással kérhető, a kisebb 61,4 kWh, a nagyobb 82,5 kWh. Érdekesség, hogy ez az első olyan modell a BYD kínálatában, amely a vállalat CTB (cell-to-body) struktúráját alkalmazza, azaz az akkumulátor már a szerkezet részét képezi.

A Standard Range típus hátsókerékhajtással 150 kW leadására képes 310 Nm-rel, hatótávolsága a kínai CLTC szabvány szerint 550 km, maximális töltési teljesítménye 110 kW. A nagyobb akkumulátoros Long Range hátsókerékhajtással 700 km-t megy el egy töltéssel, motorteljesítménye 230 kW 360 Nm nyomatékkal. A vásárlók választhatják az autót Long Range AWD Performance konfigurációban is, itt a négy keréken keresztül együttesen maximálisan 390 kW-tal tud mozogni a kocsi és 670 Nm a csúcsnyomaték, a hatótávolság pedig 650 km körül alakul. A nagyobb akkus típusok 150 kW-tal is tölthetők DC hálózaton.

Arról egyelőre nincs információ, hogy a Seal mennyiért lesz hazavihető az európai országokban.

A BYD vezetősége egyébként azt is elárulta, hogy már az ötödik modellen is gondolkoznak, ami valószínűleg a Dolphin ferdehátú lesz, kihasználva a kompakt szegmens népszerűségét, de erről még nem született végleges döntés. A Dolphin, csakúgy, mint a Seal, a BYD 3.0-s padlólemezét használja. Ez tavaly óta kapható Kínában 30,7, illetve 44,9 kWh akkukapacitású változatban, körülbelül 5,5 millió forintos indulóáron.

A vállalat az idei év végére Norvégiában, Belgiumban, Dániában, Hollandiában, Svédországban, Németországban, Franciaországban, és az Egyesült Királyságban fog értékesíteni, a jövő évben pedig Spanyolországban és Olaszországban is megjelenik.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.