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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Brutális árcsökkenéssel árulja villanyautóit a Merci Kínában

elektromos autó

A Mercedes-Benz közleményben számolt be róla, hogy november 16-tól új ajánlott fogyasztói árat kapnak EQS és EQE modelljei. Csakhogy ez a bejelentés nem a már megszokott áremeléses sztori volt – éppen az ellenkezője, a Merci villanyautóinak ára csökken, és nem is akármilyen mértékben. Akad olyan típus, amely 237.600 jüannal, átszámítva mintegy 13,2 millió forinttal lett olcsóbb. Viszonyításképpen, egy Tesla Model 3 RWD jelenleg 265.900 jüanba kerül Kínában.

A Mercedes EQE három típusa 50.000, 50.000, és 50.700 jüannal kerül kevesebbe, így immár 478.000 jüan a legolcsóbb változat, a középsőért és a legdrágábbért pedig 496.000, illetve 534.300 jüant kell kifizetni alapáron. Az EQS szedán még nagyobb árzuhanáson esett át, itt a négy típus ára 204.600 és 237.600 jüan között csökkent, így legolcsóbban 845 ezerért lehet hazavinni az autót, a kínálat topmodellje pedig 1.134.000 jüanba kerül. Az AMG-Mercedes EQS vételára sem maradt változatlan, mindkét verziót 198.600 jüannal árazta lejjebb a gyártó.

Mercedes-Benz EQE

A brutális mértékű árcsökkentés okát az eladási számokban érdemes keresni. Az EQE-ből például 678 darab fogyott októberben Kínában, de más elektromos Mercedesek sem teljesítettek jobban: az EQA-ból 94-et vittek haza, az EQB 133 eladást produkált, EQC-t pedig mindösszesen hatan vettek. A kínai sajtó helyi autóipari elemzőket is megkérdezve arról számolt be, hogy a Mercedes modelljei nem csupán magas vételáruk miatt nem tudtak sikert aratni a kínai piacon, hanem azért sem, mert technológiájukkal nem érnek fel más hasonló árú, vagy akár olcsóbb villanyautókhoz.

Mercedes-Benz EQS

Az EQE elsőszámú vetélytársaként például a NIO ET7-et említik, amely támogatások előtt 458.000 jüanért is elvihető, azaz olcsóbb, mint a Merci árcsökkentett üzleti limuzinja. Ráadásul a NIO esetében a vásárlók lehetőséget kapnak, hogy az akkut béreljék, ami azt jelenti, hogy 75 és 100 kWh közül választhatnak, de hamarosan piacra kerül a 150 kWh-s akkupakk, ami 1000 km fölé növeli az ET7 hatótávolságát (a NEDC szabvány szerint). A NIO ET7-ből 3050 példány fogyott októberben Kínában.

1000 km hatótávot ígér a NIO ET7

Elemzők szerint egyébként ez a jelentős, 9-22% közötti mértékű árcsökkentés sem lesz elegendő ahhoz, hogy a Mercedes elektromos autói helyt tudjanak állni egy ennyire erős piacon.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.