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
auto
2024. 04. 19. péntek

Nemrég azon szomorkodtunk a podcastban, hogy a Ford az elektromos átállás során a füstös motorok mellett jól csengő márkaneveket is hátrahagy.

Korábban a Volkswagen is ebbe az irányba lépett az ID sorozat elnevezéseivel, de most átalakulnak a tervek.

A Szentháromságra várva

Ahogy azt múlt hét végén megírtuk, a jelek szerint az évtized végére, 2029-2030 magasságába csúszhat a Volkswagen következő generációs villanyautójának, az új SSP platformos Trinity-nek a premierje. Nagy a valószínűsége annak is, hogy nem épül meg az új modell számára Wolfsburgba tervezett gyár sem – ha jön is a Trinity, az a régi üzemben készül majd.

De mi lesz 2030-ig? Kihúzza az ID sorozat pár ráncfelvarrással?

Nos úgy néz ki, hogy nem.

A Volkswagen márka igazgatója, Thomas Schäfer most a Los Angeles-i autószalonon azt nyilatkozta a brit Autocar magazinnak, hogy lehet mégsem köszön el a Golf a nyolcadik generációval, a márkanév visszatérhet egy kilencedik körre, mégpedig teljesen elektromos változatban. Ez egyébként nem jelentené az ID. 3 nyugdíjazását sem, Schäfer szerint ugyanis az inkább a Golf Plus megfelelője, és soha nem szánták a Golf utódjának. Ez azért ellentmond annak, amit a cég korábban hirdetett, amikor az első ID modellt „az elektromos korszak Golfjának” nevezte.

Az új logika szerint az új modell ID. Golf néven érkezne az ID.2 és az ID.3 közé. A német Automobilwoche úgy tudja, az autó egy megújított, felfrissített MEB platformra épülne, a gyártás pedig a régi wolfsburgi üzemben kapna helyet a belsőégésű motoros változatok mellett.

Schäfer egyébként azt is mondta, hogy meg akarják őrizni a régi GTI típusjelet, és esetleg a sikeres crossover modell, a Tiguan elnevezését is.

Az ID. Golf akár már 2026-ban megérkezhet.

Lehet, hogy nem épül meg a Volkswagen új gyára

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.