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
auto
2024. 03. 29. péntek

A Volkswagen elárulta mikor jön el az önvezetés kora

önvezetés

Bár a Volkswagen nemrég beszántotta a Forddal közös önvezetés-fejlesztő vállalkozását, az Argo AI-t, a közel 2 milliárd eurós veszteség nem jelenti, hogy a cég feladta volna ezirányú terveit.

A haszongépjármű üzletág vezetője azt is elárulta, szerinte mikor lesz általános jelenség az önvezető Volkswagen az utakon.

Tiszta lappal

Thomas Schäfer, a Volkswagen haszongépjármű üzletágának vezetője, a brit Autocar autós lapnak azt nyilatkozta, hogy az Argo AI leállítása annak a folyamatnak volt a része, amelyben konszolidálják, átgondolják önvezetős törekvéseiket és fejlesztéseiket. Céljuk továbbra is az, hogy ügyfeleiknek a lehető leghamarabb a lehető legfejlettebb technológiákat nyújtsák.

A jelenlegi tervek szerint, a Volkswagen CARIAD üzletága fogja az önvezető rendszereiket fejleszteni a kínai piacra, a világ többi részén pedig a Bosch lesz a partnerük.

Schäfer szerint az önvezetés részben már most is elérhető, mivel Hamburgban és Münchenben már vannak ilyen járműveik. A probléma az, hogy kis darabszám mellett rendkívül drágák az ilyen autók, ráadásul az idevágó, országról országra változó rendelkezések nagyon szigorúak is. Így hosszadalmas folyamat bebizonyítani, hogy az önvezető autó jobb sofőr, mint az ember.

A vezető arról is beszélt, hogy milyen technikai akadályokkal kell megküzdeniük. Mint elmondta az egész nem annyira triviális, mint gondolnánk.

Figyelembe kell venni a törvényeket, a kamera rendszerek és chipek képességeit, az energiafogyasztásukat és a számítási műveletek gyorsaságát. Az önvezető autók lesznek a világ legnagyobb adatgyűjtő berendezései, úgyhogy az egész nagyon komplex – mondta Schäfer.

Reményeik szerint 2025-ben már lehet rendelni a hamburgi hálózatukon egy önvezető ID. Buzzt-t egy-egy útra, de 2030-ig is eltart, mire általános lesz az önvezetés az utakon.

Milliárdokat égetett el a Ford és a VW, de ebből nem lesz önvezetés

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.