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
auto
2024. 04. 20. szombat

2022 november 30-a volt az a nap, amikor a Ford bejelentette, hogy legyártotta a Mustang Mach-e 150.000. példányát. Az amerikai gyártó ezzel fontos mérföldkőhöz érkezett az egyáltalán nem egyszerű elektrifikációs pályán.

Mustang ez?

A 150.000-es darabszámot lehet úgy is értékelni, hogy sok, de akár úgy is, hogy kevés. Kontextus kérdése. Ha figyelembe vesszük, hogy a Mustang a legtöbb embernek egy hörgő V8-as és sokak szerint a Ford hibázott azzal, hogy egy legendás nevet puffogtatott el az első tisztán elektromosnak tervezett járművére, akkor sok. Ha azt nézzük, hogy a modell már túl van a második évén és mára két helyen is készül, akkor kevés. Azt se feledjük, hogy a Ford jövő év végére, vagyis 2023-ban már évi 600 000, 2026 végére pedig már 2 000 000 elektromos járművet tervez gyártani évente! Ehhez egyébként még a Mach-e gyártását is jobban felpörgetik, hiszen a tervek szerint az e-Mustang különböző változataiból 270 000 darabot terveznek éves szinten gyártani.

A teljes képhez az is hozzátartozik, hogy az elektromos Mustang időközben több rangos nemzetközi díjat is bezsebelt, a kétkedők többsége pedig soha életében nem ült egyetlen hagyományos Mustangban sem. A Mach-e megtalálta a helyét a piacon és mára 37 országban értékesítik. A Ford szerint a vásárlók döntő többsége pedig a hagyományos autójukat lecserélők közül kerül ki, ami jó előjel a tervezett gyártási számok eléréséhez.

A Tesla vezérigazgatója, aki korábban a közösségi médiában méltatta már a Ford elektrifikációs törekvéseit most gratulált a veterán amerikai autógyártónak. Musk üzenete rövid volt, de elismerően nyilatkozott a Ford jelenlegi vezérigazgatójáról.

Gratulálok Jim Farley-nak (és) a Fordnak!

Nagy a szerelem?

A Ford és a Tesla között nem volt mindig felhőtlen a kapcsolat. Jim Farley nem is olyan régen még odaszúrt a Teslának azzal a nyilatkozatával, amiben foghegyről közölte, hogy a Ford tud olyan üvegtetőt gyártani, ami nem repül le az autóról. Ezzel utalva a Tesla mindössze néhány éves járműösszeszerelési tapasztalatára és arra, hogy néhány Model 3 esetén előfordult, hogy a gyári ragasztás elengedett és lerepült az autók üvegteteje. Kisvártatva aztán mégis ezzel küzdöttek az első elektromos Mustangok is.

Lerepülhet a Ford Mustang Mach-e üvegteteje

Nos ez a Jim Farley – ahogyan a fenti képen is látható – most egészen kedvesen reagált a Tesla vezérigazgatójának üzenetére, amellett, hogy elismerte, még sok munka vár rá és csapatára.

A két vezérigazgató interakcióját sokan kedvelték a közösségi médiában. Végső soron ugyanis egy oldalon harcolnak, még, ha nem is vállvetve. A Mustang Mach-E versenytársa a Model Y-nak. A két jármű jól megfér egymás mellett a különböző piacokon, aminek oka, hogy minden egyes megvásárolt Mach-E és Model Y eggyel kevesebb, a levegőt szennyező, belső égésű motorral hajtott jármű helyére lép be a közlekedésbe.

A gyártás felpörgetése jelenleg is zajlik. Deborah Manzano a Ford gyártási igazgatója így nyilatkozott:

Az üzemben nagy a nyüzsgés. Van egy új akkumulátorsorunk, egy új alvázszerelő sorunk, valamint egy további összeszerelő sorunk, így szó szerint maximálisan kihasználjuk a rendelkezésünkre álló helyet, hogy még több Mustang Mach-E-t tudjunk gyártani. Nemrégiben egy új festőműhelyt is létesítettünk…

A Ford persze a Mach-E mellett a sikeres haszongépjármű kínálatát is elkezdte elektromosítani. Nemrég a törökországi Ford Otosan gyárban néztük meg, hogy miként készülnek az e-Transitok.

Így készülnek a Ford elektromos kisáruszállítói

Zvara Szabolcs

Hiszek abban, hogy a legkisebb tettnek is lehet óriási hatása ezért villanyautót használok, amit napelemről töltök. Igyekszem a háztartást műanyagmentesíteni, a hulladékot szelektíven gyűjteni, az elhasznált dolgokat újra felhasználni és amit lehet a saját kertben megtermelni. Jó érzés tudni, hogy ez nem csak nekem számít, ezért csatlakoztam a Villanyautósok.hu csapatához.