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
auto
2024. 04. 18. csütörtök

Gyártásban a BMW hidrogénautója

elektromos autó

Megkezdődött a BMW iX5 Hydrogen kis szériás gyártása a Münchenben működő Kutatási és Innovációs Központ kísérleti üzemében.

Mint korábban már beszámoltunk róla, a BMW egyike azon néhány autógyártónak, amelyek továbbra is lehetőséget látnak az üzemanyagcellás hajtástechnológia személyautókban történő felhasználásában, így 2025-től tömeggyártást is terveznek a németek ezekből az autókból. Jelenleg egy tesztflotta készül az X5 alapjaira épített hidrogénautókból, amely 2023 tavaszán gurul ki a világ útjaira, hogy prezentálja az emissziómentes mobilitás ezen formájában rejlő lehetőségeket, és hogy a további fejlesztéseknél felhasználható tapasztalattal lássa el a BMW munkatársait.

2025-ben érkezhet a hidrogénes BMW

A hidrogénhajtású kisszéria műszaki alapjául szolgáló modelleket a BMW Group Egyesült Államokban működő spartanburgi gyára állítja elő. A bázismodellek padlólemezét a müncheni kísérleti üzem karosszériagyártó részlegén úgy alakítják át, hogy a kardánalagútba és a hátsó üléssor alá két hidrogéntartály is beférjen.

Az összeszerelést végző szakemberek egy 12V-os és egy 400V-os, típusspecifikus elektromos rendszert, nagyfeszültségű akkumulátort, elektromos motort és üzemanyagcella-technológiát is beépítenek a modellekbe. A nagyfeszültségű akkumulátor és a hátsó tengelyre szerelt villanymotor a legkorszerűbb, ötödik generációs BMW eDrive hajtáslánc-technológia része, amelyet a bajor márka a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid modelljeiben is alkalmaz. A BMW iX5 Hydrogen motorháztetője alatt dolgozó üzemanyagcella-technológia idén augusztus óta a BMW házon belüli, Garching városában található, hidrogén-technológiára szakosodott kompetencia-központjában lát napvilágot.

Már gyártja a hajtásrendszert hidrogénautójához a BMW

A hidrogénautózás legnagyobb előnyeként a néhány perces feltöltést szokták emlegetni, de hátrányai is akadnak bőven, ezekről itt írtunk részletesebben.

Fraunhofer Institute: a hidrogénautó lyukas zsákba öntött pénz

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.