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
auto
2024. 04. 24. szerda

Bár a baleset csak január másodikán történt, úgy néz ki a rendőrség hamar kiderítette mi okozta azt.

Nem műszaki hiba juttatta a Teslát a szakadékba, hanem szándékosság.

Szándékosság

Azt az utóbbi években megszokhattuk már, hogy amikor a világon bárhol egy Tesla balesetet szenved, akkor a sofőrök a legtöbbször a robotpilótát hibáztatják. Sőt: a hatóságok is igyekeznek gyorsan annak utána járni, hogy bekapcsolt állapotban volt-e az Autopilot, esetleg az FSD szolgáltatás.

A napokban mintegy 70 méteres mélységbe zuhant Model Y kapcsán azonban ezekről nem szóltak a híradások, aminek a jelek szerint jó oka volt. Mivel a balesetet mindenki túlélte, így a rendőrök hamar kihallgathatták az utasokat, és kiderült:

a családfő szándékosan hajtott a mélybe, ugyanis végezni akart az egész családjával.

A sofőrt, aki egy kaliforniai kórház radiológusa, már le is tartóztatták gyilkossági kísérlet és gyermekbántalmazás vádjával. A négy és a kilenc éves gyerekek könnyű sérülésekkel vészelték át a balesetet, a szülők sincsenek életveszélyben, de kórházi ellátásra szorulnak.

A tűzoltósági szakvélemény alapján az már rekonstruálható, hogy a zuhanás közben az autó többször átbukfencezett a tetején, az ajtókat és az ablakokat pedig a hegyoldal sziklái zúzták be.

A sérülteket ki kellett vágni a roncsból, de a mentésre érkezők első ijedtsége végül nagyobbnak bizonyult a személyi sérülések súlyosságánál. A környéken előforduló hasonló balesetek végkimenetelét ismerve a mentőalakulatok először arra készültek, hogy már csak a holttestek kiemelése lesz a feladatuk, ám meglepetésükre, a szakadék mélyén megállt roncshoz érve, abban mozgást láttak.

A balesetről nyilvánosságra került képeken az látszik, hogy a Tesla megerősített, nagyszilárdságú-acél B oszlopa megtartotta az utascella szerkezetét. Ez biztosította az autóban lévők túléléshez a szükséges teret. Korábbi töréstesztek arra a következtetésre jutottak, hogy a ránézésre gyenge pontnak tűnő üvegtető egyben maradva képes a kocsi tömegének akár a négy és félszeresét is elviselni.

Túlélték a döbbenetes balesetet az amerikai villanyautósok

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.