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
auto
2024. 03. 28. csütörtök

Megjött a Dacia Spring Plaid

A Dacia Spring megjelenésekor is nyilvánvaló volt, hogy hatótávja és teljesítménye miatt ez leginkább egy városi használatra szánt kisautó, és autópályázásra csak erős megkötésekkel használható. Nem is volt ezzel abszolút semmi baj, főleg, hogy a gyártó sem akarta többnek láttatni az autót, mint ami. Tesztünkben akkor erősen ajánlottuk a típust mindazoknak, akiket nem érdeklenek ezek a megkötések, és könnyű szívvel tehettük ezt, mivel a 2,5 milliós állami támogatással már 4 millióért haza lehetett vinni a kínai-román-francia kisautót. Idő közben megszűnt az állami támogatás és az autógyártók is árat emeltek, így már 9,1 milliótól indul a Spring listaára, ami azért meglehetősen borítja a fenti képletet.

Hogy kicsit vonzóbbá tegyék az autót, a gyártó most az egyik gyenge ponton javított: másfélszer erősebb lett a motor.

Extrém

Aki esetleg cikkünk tréfás címét gúnyolódásnak vette, annak felhívnánk a figyelmét, hogy nem mi, hanem maga a gyártó nevezte el extrémnek az új változatot, amiben érzünk némi humort, tekintve, hogy egy 65 lóerős autóról van szó.

Ezzel együtt, aki a Spring mellett dönt, annak így látatlanba is ajánlanánk az új 48 kW / 65 LE teljesítményű változatot, mert a kisautó korábbi verziójának motorja (33 kW/45 LE), még a villanyautós körökben egészen könnyű, egy tonna alatti össztömeghez képest is meglehetősen szerény volt. A plusz erő biztosan javít a vezetési élményen, ha mondjuk egy bevásárlás során feltévedünk az M0-ra.

Ráadásul a gyártó azt ígéri, hogy a plusz teljesítmény nem jár az amúgy is szerény hatótáv túlzott csökkenésével, ugyanis a korábbi 230 kilométeres WLTP hatótáv mindössze 220 kilométerre csökken.

A Dacia Franciaországban január 17-től kezdi meg a rendelések felvételét, de nem szűnik meg a régebbi motorral szerelt változat sem. Az ELECTRIC 45 névre keresztelt alapmotor a belépő Essential felszereltséggel lesz rendelhető, ami itthon jelenleg 9,1 millió forinttól indul. A jelenlegi információk alapján úgy látjuk, az új ELECTRIC 65 motorral szerelt Extreme változat a mostani Expression helyére lép – ezt már eddig is csak raktárkészletről lehetetett vásárolni, feltételezzük azért, mert megszűnik.

A Dacia Spring Extreme felára Franciaországban 1500 euro, azaz 600.000 forint lesz, amiért cserébe a nagyobb teljesítményen felül, új, egyedi megjelenést, rézszínű karosszéria betéteket kapunk, és több külső szín közül választhatunk, de jár az elektronikusan behajtható visszapillantó tükör és a 7 colos központi kijelző navigációval, tolatóradarok és tolatókamera is. A magyar árakról és felszereltségről egyelőre nincs hírünk, de emlékeztetnénk az érdeklődőket, hogy DC villámtöltés az alap Essential modellhez jelenleg sem rendelhető, a CCS csatlakozót csak a drágább változathoz választhatjuk.

A gyártó egyébként azt is megosztotta, hogy eddig több, mint 100 ezer megrendelést kapott a Springre, ezek háromnegyede pedig magánszemélyektől érkezett. A Spring a kétautós háztartások 90 százalékában a napi közlekedés fő eszköze lett, és a tulajdonosok átlagosan napi 31 kilométert tesznek meg az autóval, 26 km/h átlagsebességgel. A töltések 75 százaléka otthon történik.

Villanyautó teszt: Dacia Spring

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzAyLzIwMjQtMDItMDEtdm9sdGllLWV2LTEzMDB4NjAwLTQuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wMi8yMDI0LTAyLTAxLXZvbHRpZS1ldi0xMzAweDYwMC00LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.