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
auto
2024. 04. 19. péntek

Új márkával támad Kína kedvenc autógyártója

elektromos autó

Rekordszámú, mintegy 1,85 millió darab eladott gépjárművel a BYD Kína legnépszerűbb autómárkája volt 2022-ben, s egyben a világ legnagyobb autógyártó vállalata is, ami a konnektorról tölthető (tisztán elektromos és plug-in hibrid) személyautók darabszámát illeti. Az eladások növelése azonban nem csak az egyetlen fő célkitűzés a kínai cég számára, a portfólió diverzifikálása legalább ennyire fontos, így január elején hivatalosan el is indítottak egy új elektromosautó-márkát. A YangWang a prémium szegmens felé kormányozza a BYD-t, és termékeivel olyan hagyományos autógyártóknak hivatott borsot törni az orra alá, mint az Audi, BMW, és a Mercedes-Benz. Rögtön meg is mutatták az első két villanyautójukat.

Az U8 egy hatalmas off-road SUV, amely elsőként kerül majd piacra a YangWang márkajelzése alatt. Vételára 1 millió kínai jüan körül lesz, ami jelenlegi árfolyamon mintegy 54,7 millió forintnak felel meg. Hasonló összeget rejtő árcédulával, de teljesen másfajta autózási élmény után kutató vásárlóknak készül majd az U9, amely egy vadító szuperautó 3 másodperc alatti gyorsulással 0 és 100 km/h között.

YangWang U9

Mint a BYD prémiummárkája, a YangWang számos új technológiához elsőként férhet hozzá, mint például az e4 névre keresztelt hajtásrendszerhez, amelyben négy villanymotor egymástól függetlenül hajtja a jármű négy kerekét. Ez nemcsak jobb teljesítmény -, és nyomatékelosztást eredményez, de könnyebb vezethetőséget is, így például a tankforduló sem okoz problémát az U8-nak. Ezt egyébként a Mercedes-Benz EQG is tudni fogja majd, ami az elektromos terepjárók kategóriájában a YangWang U8 első számú vetélytársa lesz, ha megjelenik Kínában.

Az 5,3 méter hosszú U8 terepjáróba egyébként több mint 1100 lóerőt és 1626 Nm nyomatékot pakoltak a mérnökök, az akkumulátor kapacitásáról és a hatótávról azonban nem árultak el részleteket. Az alábbi videó összefoglalja, milyen őrültségekre képes az autó, többek között lebegni a víz felszínén.

A BYD 2023-ra 4 millió autó értékesítését tűzte ki célul, s ehhez már a YangWang idén megjelenő modelljei is hozzájárulhatnak.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.