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
auto
2024. 04. 19. péntek

Ebben a sorozatban egy hat éves, közel 200.000 kilométert futott Tesla Model X 90D-vel szerzett tapasztalataimról számolok be. Az előző részben arról írtam, hogyan fér el 6-7 fő, köztük 3 kisgyerek, méretes gyerekülésekkel az autóban. Ezúttal pedig azt vesézem ki, hogy milyenek az autó csomagszállító képességei, mennyire praktikus és tágas a hatalmas autó csomagtere.

Ahogy az autó méreteiből sejthető, a csomagtér is hatalmas. Amikor a 6-7. ülés nincs használatban és le van döntve, akkor bő 10 centit elvesz az 5 személyes változathoz képest a csomagtér magasságából. A harmadik sor mögötti álpadló 2 szintre is behelyezhető, így egy síkba hozható a teljes csomagtér padló. Mivel mi gyakran használunk legalább 6 ülést, nálunk ez a padló teljesen kikerült, így egy babakocsi váz, amelyre a legkisebb gyermek hordozója rácsatolható, éppen elfér függőleges helyzetben a 6. ülés mögött anélkül, hogy a babakocsi kerekeit ki kellene szerelni minden használat után.

Hat személlyel téli hosszú hétvégére elutazva kényelmesen elfért hatunk csomagja a 7. ülés helyén és a mögötte lévő gigantikus üregben úgy, hogy még a fent említett babakocsit sem kellett otthon hagynunk. Ebben az esetben egyetlen megoldandó feladat a csomagok rögzítése, hogy a mennyezetig pakolt táskák ne boruljanak egy tempósabban vett kanyarban a 6. ülésben utazó gyermek nyakába.

Az első csomagtér (frunk) mérete is meghökkentő. A kötelező tartozékok és töltőkábelek elvesznek benne, pedig a Teslában ez az átlagnál többet jelent, hiszen a régi Teslák mindenevők, azaz a szokásos konnektoros és utcai Type2 töltőkábelek mellett itt utazik még egy CHAdeMO és egy CCS adapter is. Nos, az említett téli utazásnál itt elfért még egy pár síbakancs és 3 pár korcsolya (igaz ebből kettő gyerek méret) is, de 6 db-os 2 literes ásványvízből is befér több zsugornyi.

A feketeleves akkor következik, amikor hosszabb tárgyat, például sílécet vagy szánkót, esetleg összetekert szőnyeget szeretnénk szállítani. A mi autónkban a 2. sor dönthető, tologatható, de kényelmes kagylóüléseinek háttámlája nem hajtható le teljesen, így még 2-3 utassal sem tudunk síléceket magunkkal vinni a csomagtartóban. A felfelé nyíló hátsó ajtók miatt a tetőcsomagtartó is kiesik.

Szerencsére vonóhorog van, így mi egy kerékpárszállítóra rögzítve vittük magunkkal a síléceket és szánkókat.

Model X hétköznapok #4: kritikán aluli a szerviz kommunikációja

Model X hétköznapok #2: valódi 7 személyes?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.