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
auto
2024. 04. 23. kedd

Nagy szoftverfrissítés érkezik a legkisebb villany-Audihoz

elektromos autó

Megjelent a 3.2-es számú, azaz a legújabb szoftverfrissítés az Audi Q4 e-tron és Q4 Sportback e-tron modellekhez, ami azt jelenti, hogy a régebbi példányok is megkapják azokat a funkciókat és javításokat, amelyekkel a vadonatúj autók kigurulnak a gyárból – írta meg sajtóközleményben a német autógyártó vállalat.

A szoftverfrissítéssel települő újdonságok száma természetesen attól függ, mikor gyártották az autót. Azon tulajdonosok, akiknek a 2022-es modellévre gyártott villanyautója a 08/2022 naptári hét után gurult le a gyártósorról, és  a 3.1-es vagy 3.0-s verzió fut rajta, azok az új frissítéssel kapják meg a Plug&Charge funkciót. Ezt követően az erre alkalmas töltőoszlopokon a töltés automatikusan, manuális azonosítás szüksége nélkül elindul, miután a felhasználó csatlakoztatta a kábelt az autóhoz. Az újdonságok közé tartozik az Over-the-Air frissíthetőség is, azaz innentől kezdve a szoftverfrissítéseket hálózaton keresztül is le lehet tölteni és telepíteni. Az Audi a képernyőn megjelenített felület dizájnját is frissítette.

Azok a járművek, amelyek a nyolcadik naptári hét előtt készültek tavaly, ennél is több hasznos újdonságot kapnak most meg az új frissítéssel. Az egyik legfontosabb a 135 kW-ra növelt maximális töltési teljesítmény DC hálózaton, valamint olyan egyéb töltési funkciók, mint a preferált töltési időszak és a tervezett indulási idő beállítása, valamint az akkuvédelmi funkció 80%-os töltési plafonnal.

Amennyiben a Q4 e-tron töltőre van csatlakoztatva, úgy az előkondicionálás során a belső tér fűtéséhez szükséges energiát már nem az akkumulátorából veszi el, hanem a külső forrásból származó energiát fogja előfűtésre felhasználni. Az új szoftver a fogyasztást is optimalizálja egy átdolgozott hőkezelési rendszer segítségével, amely a külső hőmérséklet és a töltöttségi állapot figyelembevételével kondicionálja az akkumulátort.

Mindemellett bekerült az Amazon Alexa is az autóba, a felhasználók személyes felhasználói profilokat is létrehozhatnak, és a MyAudi applikációban is tervezhetnek útvonalat, amit átküldhetnek az autó navigációs rendszerébe.

A 3.2 szoftververzió megjelenése több hullámban történik, a kereskedők minden érintettet értesíteni fognak a frissítés menetéről.

Az Audi Q4 Sportback e-tronról készült cikkünk itt olvasható, arról pedig, hogy milyen tapasztalatokat szereztünk vele az Adria-szimulációnkon, itt írtunk.

Villanyautó teszt: Audi Q4 Sportback e-tron 50 quattro

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.