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
auto
2024. 04. 20. szombat

Olcsóbb lett Európában a NIO ET5

elektromos autó

Bár hazánkban egyelőre közvetlenül nem kapható, a nyugat-európai hivatalos bolthálózaton keresztül bizonyosan kerül majd Magyarországra is a kínai NIO elektromos kínálatából.

Az ET5-ből akár több is, mint gondoltuk.

Prémium, olcsóbban

A  NIO kifejezetten a prémium szegmenst célozta meg autóival, és talán arról a legismertebbek, hogy autóik aksiját nem csak tölteni, de akár cserélni is lehet. Az akkucsere állomásokon nettó 4-6 percre van szükség ehhez a mutatványhoz, ami jóval kevesebb, mint egy 20-30 perces villámtöltés – bár az is igaz, hogy a hálózat kiépítése még egy ideig el fog tartani Európában.

Az akkucsere opció miatt az autók árazása is különleges. Ez az opció ugyanis csak akkor érhető el, ha nem megvásároljuk, hanem havidíjas konstrukcióban béreljük az akkupakkot.

Így a most bejelentett 2400 eurós árengedmény után, a NIO ET5 már 47.500 eurótól elérhető a német piacon, ám ebben nincs benne az akku ára.

A 75 kWh-s akkupakk, amivel 465 kilométeres hatótávot ígér a gyártó, havi 169 eurós bérleti díjért, vagy egyszeri 12 ezer euróért érhető el. A 100 kWh-s pakk, amely 590 kilométert tesz lehetővé 289 euro/hó, vagy 21 ezer euro.

Az ET5 legfőbb konkurenseinek számító BMW i4 56-71 ezer, a Tesla Model 3 pedig 44-60 ezer euro közötti áron érhető el Németországban – ezekben az árakban az akkupakk természetesen benne van. A típus európai kiszállításai egyébként ezen a pénteken kezdődnek.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.