Leaf 40kwh SOH, amortizáció

Villanyautós tudnivalókCategory: Nissan LEAFLeaf 40kwh SOH, amortizáció
Kázmér asked 6 hónap ago

Sziasztok!
Főleg az “újabb” 2018-as 40kwh Leaf vagy 2017-es akkumulátor amortizálódásában szeretnék segítséget kérni.
Elég sok cikket, tesztet, videót végignéztem a témában és szívesen meghallgatnék tapasztalatokat, hogy 3-4 év aktív használat mellet hogyan változott a hatótáv, akku állapota esetleg milyen tendenciát mutat. Főleg mert elég változóak az országok klímája így az itthoni tapasztalat lenne a leghasznosabb.
Kicsit elrettentő a hűtés hiánya és bár garázsban lenne töltési lehetőség és nincs tervben gyorstöltés csak amennyiben muszáj mégis ha már 6-7 milliót elkölt az ember már szeretné ha future proof lenne valamennyire. Egyedüli vonzereje a Leafnek, hogy családnak megfelelő méretű de ha csak a technikát nézem egy Kona, Ioniq vagy jóformán bármelyik másik EV-ben több a bizodalmam hosszútávon hatótáv megmaradás terén.
Előre is köszönöm a tapasztalatokat 🙂

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Leave a Reply

1 Answers
Antalóczy Tibor Staff answered 7 hónap ago

Kétségtelen, hogy az akkuhűtés hiánya egy komoly gondja a Leafnek, de ennek leginkább nem az akkudegradációban, hanem a hosszabb utakon van jelentősége. Természetesen, ha egy ilyen Leafet nagyon intenzíven taxinak használnak olyan helyen, ahol gyakran van meleg, akkor azzal maradandó károkat lehet okozni az autóban (ha a villámtöltések újra és újra felfőzik az akkut), de a hétköznapi használatban, ha csak hébe-hóba kap villámtöltést az akku, akkor ennek nincs jelentősége. Egy-egy hosszabb út nem fog észrevehető romlást okozni. Nekem 2018 eleji 40-es Leafem van (tulajdonképpen a legelső példányok egyike) és 88 ezer km után ~91%-os az akku (LeafSpy szerint). A lítium-ion akku mindegyik autóban romlik valamennyire. Bár a 9% romlás soknak tűnhet, nem kiugróan rossz érték. Én arra számítok, hogy a romlás üteme a második ~90 ezer km-en lassabb lesz.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Leave a Reply

Your Answer

1 + 14 =