Sziasztok!
Főleg az “újabb” 2018-as 40kwh Leaf vagy 2017-es akkumulátor amortizálódásában szeretnék segítséget kérni.
Elég sok cikket, tesztet, videót végignéztem a témában és szívesen meghallgatnék tapasztalatokat, hogy 3-4 év aktív használat mellet hogyan változott a hatótáv, akku állapota esetleg milyen tendenciát mutat. Főleg mert elég változóak az országok klímája így az itthoni tapasztalat lenne a leghasznosabb.
Kicsit elrettentő a hűtés hiánya és bár garázsban lenne töltési lehetőség és nincs tervben gyorstöltés csak amennyiben muszáj mégis ha már 6-7 milliót elkölt az ember már szeretné ha future proof lenne valamennyire. Egyedüli vonzereje a Leafnek, hogy családnak megfelelő méretű de ha csak a technikát nézem egy Kona, Ioniq vagy jóformán bármelyik másik EV-ben több a bizodalmam hosszútávon hatótáv megmaradás terén.
Előre is köszönöm a tapasztalatokat 🙂
Elektromos autót használsz?
Kétségtelen, hogy az akkuhűtés hiánya egy komoly gondja a Leafnek, de ennek leginkább nem az akkudegradációban, hanem a hosszabb utakon van jelentősége. Természetesen, ha egy ilyen Leafet nagyon intenzíven taxinak használnak olyan helyen, ahol gyakran van meleg, akkor azzal maradandó károkat lehet okozni az autóban (ha a villámtöltések újra és újra felfőzik az akkut), de a hétköznapi használatban, ha csak hébe-hóba kap villámtöltést az akku, akkor ennek nincs jelentősége. Egy-egy hosszabb út nem fog észrevehető romlást okozni. Nekem 2018 eleji 40-es Leafem van (tulajdonképpen a legelső példányok egyike) és 88 ezer km után ~91%-os az akku (LeafSpy szerint). A lítium-ion akku mindegyik autóban romlik valamennyire. Bár a 9% romlás soknak tűnhet, nem kiugróan rossz érték. Én arra számítok, hogy a romlás üteme a második ~90 ezer km-en lassabb lesz.