megbizhato-kereskedo

Koncz Péter asked 4 év ago

Sziasztok! Mielőtt nagy beruházásra készülök, nagyon alaposan felkészülős típus vagyok. Így találtam rá az oldalatokra is. Alap problémánk: 3 autót használunk a családban. Ebből a teherautóval nincs mit tenni, az keresi a pénzt. El kell fogadni, hogy kell a hatótáv és a doboz a hátunk mögött. Meg 1 éves és elég zöld. Viszont van egy családi kombink 1,9 pdtdi, ami nagyon kell a családi közös utakhoz. Meg van egy 3 ajtós városi futkározós 1,5 szívó diesel. Ennek a 2 utóbbi autónak az össz életkora 39 év. ? Nincs velük baj, mert megbízható forrásból kerültek hozzánk és évek óta teljesítenek. De amióta megszületett első gyermekünk, a kis autóval már csak én járok városozni a feleségem és a gyermek (és teljes menetfelszerelése – babakocsi, és táska hegy) már csak a passatban érzi jól magát. Nyilván a kis 3 ajtós autóba nem férnek el kényelmesen. Viszont a passat finoman szólva sem városi autó. Szenvedünk (inkább csak én szenvedek) a 7-9 literes fogyasztástól és persze a parkolás sem laza a hétvégi futamok során. A bűzről. füstről meg a szomszédok és a mögöttem haladók tudnának nyilatkozni. Lassan 1 éve őrlődök már a megoldáson. Cseréljünk benzinesre valamelyiket és akkor nem szenved annyira a gép maga a kivételesen rossz felhasználási szokásoktól? (Itt értendő a 10-20 km-es utak tömkelege napi szinten.) Lenne ideje kicsit bemelegedni? De akkor meg a hosszú (150-300 km-es) útjainkon kell kompromisszumot kötni a viszonylag nagy étvággyal. Oké. Akkor inkább hibrid? Vagy plug in?, de most mintha felkapcsolták volna a villanyt. Hiszen vannak már egész jó elektromos autók. Na, pár napja olvasok, teszteket nézek, \”tanulok\”. Odass, ezek elmennek 120-150 km-t is akár? Most ott tartok, hogy megnéztem már egy 2018-as LEAF-et is egy Nissan kereskedésben. Jó nagy. De igazából nekünk a 60KWh-s akkuval lenne élhető jövőre. Persze biztos jó a 40-es is, de gyakorlatlan usernek még agyban át kell állnia. El kell engednie ezt a hatótáv félelem kérdést. Még nem sikerült. Most még úgy érzem, hogy a 60-as LEAF kiválthatja mindkét olajkályhánkat. Viszont arra várni kell és új korában még erős is lesz az ár. OK. Akkor viszont áthidalónak jó lehetne egy 40-es ZOE. Használtautón van is pár darab mindig. Na és most jönnek a kérdések (bocs a sok meséért): Szabad venni használt 2014/15 környéki ZOE-t? Amiről csak annyit tudunk, hogy 20-50e km van benne és kereskedésből származik? Hogyan lehet ellenőrizni az adatok valóságát? Itt nyilván az akku kapacitás a kérdés. Vagy inkább másra kéne figyelnem? Esetleg ismertek megbízható autókereskedőt? (Fú ezt lemertem írni? Van ilyen? – azt hiszem van, csak nagyon ritka). Nem riadok meg privátban behozni autót külföldről (hátha úgy megbízhatóbb a csatorna), de ugyanez a kérdés felmerül rögtön kint is. Szóval annyira be van lőve pillanatnyilag, hogy milyen autótípust szeretnénk vásárolni, hogy marha nagy lutri lesz kiválasztani a megfelelő példányt. Kérlek, segítsetek, súgjatok ha tudtok. Szívesen beszélgetnék is a témában hozzáértőkkel… Előre köszönettel: Koncz Péter

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Leave a Reply

1 Answers
Antalóczy Tibor Staff answered 4 év ago

Kicsit ellentmondásosnak érzem, amit írsz. A 40-es LEAF nem megy elég messze, de a 40-es Zoe jó lenne? Százszor inkább LEAF, mint Zoe, még ha a Zoe gyorsan is tölt AC töltőről. De ha csak egy gyerek van, akkor kezdésnek meg lehet próbálni egy Citroen C-Zero-t vagy Peugeot iOn-t a kisebbik autó helyett városi szaladgálósnak. Kicsinek tűnik, de elég tágas. Ha megtetszik és kiismeritek a villanyautózást, akkor tudtok dönteni, hogy az marad és a Passat helyett lesz majd egy LEAF, vagy valami más kombinációt néztek. Az eladással biztosan nem lesz gond.
A Zoe nem rossz autó (ráadásul nagyon pofás is), de azért vannak buktatói. Nagyon háklis az energiaforrásra a töltésnél, nem ritka hogy megmakacsolja magát. Vannak köztudottan gyenge komponensei, amik szeretnek elromlani. Vannak szerencsés Zoe felhasználók és vannak nagyon pechesek.
A magán importot semmiképp sem javaslom, mert külföldön szinte csak akkubérletes változat létezik. Ha azt hazahozod, néhány hónap után letiltják a töltését és ott fogsz állni egy használhatatlan autóval. Csak az eredetileg Magyarországon forgalomba helyezett példányokban bíznék meg. A többit csak akkor szabad megvenni, ha a Renault közvetlen neked állít ki igazolást az akkumulátor tulajdonjogáról (nem az eladónak, mert olyan papírt bárki tud hamisítani).

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Leave a Reply

Your Answer

13 + 3 =