Ilyet még Einstein és Hawking se számolt. ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­
Villanyautósok.hu
Mi asztrofizika nélkül is megfejtjük az időt
‌
‌

Mi asztrofizika nélkül is megfejtjük az időt

Az idő relatív, pláne akkor, ha azt látjuk, hogy minden autógyártó eltérő módon jelöli az elektromos modelljének feltöltéséhez szükséges időt. De az nem állapot, hogy egy egyszerűnek tűnő kérdésre nem tudunk egyszerű választ adni, így most egy új, áttekinthetőbb mérést dolgoztunk ki a villanyautók töltési idejének jelöléséhez. Takarítottunk napelemet, meghallgattuk a Ford terveit, és arról is beszámoltunk, mit tud a kínaiak új Tesla-verője. Aki pedig hazánkból hiányolja a kínai márkákat, ne aggódjon, kettő is érkezik még idén.

‌

A hét kedvenc olvasnivalója

2024_05_10_erdemes_e_napelemet_mosni_panelek_06

Nagytakarítás. Szárazságban a por könnyen megtelepedhet az alacsony dőlésszögben telepített napelemeken, és ilyenkor felmerül a kérdés, mennyi energiát veszítünk a koszréteg miatt. Balázs szivacsot és vödröt ragadott, hogy megmutassa, mennyire érdemes vesződni a panelek takarításával.

‌
‌

A hét kedvenc videója

2024_05_10_ennyire_rozsdas_cybertruckot

Van, akinek így jön be. Mintha a roncstelepről ráncigálták volna ki, úgy néz ki ez a Tesla Cybertruck. De vajon hogy történhetett ilyen egy rozsdamentesacél-karosszériával? Videón a jármű, ami bárkit képes megtréfálni megjelenésével.

‌
‌

És ezekről se feledkezz meg:

2024-05-15_onvo_l60_08

Erős kezdés. Hatékonyabb, tágasabb, és olcsóbb, mint a világ legkelendőbb elektromos autója – bemutatkozott a Nio új márkájának első villanyautója, amelyet a Tesla Model Y ellen küldtek piacra, és könnyen lehet, hogy letarolja a kínai piacot. Az Onvo L60 Európában is megjelenik.

‌
‌

officil_seres_5_005

Személyautók és áruszállítók. Még az idei év vége előtt megkezdődik a Seres Group modelljeinek értékesítése Magyarországon. Két kínai autómárka jelenik meg ezzel hazánk autópiacán, az egyik közülük kizárólag villanyautókat fog értékesíteni. Mutatjuk, mikből áll majd a portfólió.

‌
‌

2024-05-14_kia_ev6_01

Eljött a megújulás ideje. Frissített dizájnnal, és nagyobb aksival debütált Dél-Koreában a Kia EV6 megújult változata, de gyorsabb szoftver és számos új felszerelés megjelenik az autóban. A végleges európai adatokra még várunk, de ebból már láthatjuk, hogyan alakul át három év után a cég elektromos crossovere.

‌
‌

2024-04-10_mercedes_eqs_09

Az első negyedév mérlege. Az autógyártók az elektromos autók iránti kereslet megtorpanására hivatkozva visszakoznak célkitűzéseiktől és beruházásaiktól, de vajon milyen durva visszaesést mutatnak a számok? Megnéztük, mi történik Európában és máshol a világban.

‌
‌

2023-02-24_sk_on_ivancsa

Ebéd utáni meglepetés. Több száz vendégmunkást küldtek el az iváncsai akkumulátorgyárból, de az SK On ígéretei szerint a saját dolgozók munkahelye egyelőre nincs veszélyben. Nem kizárt, hogy a döntés hátterében az autógyártók villanyautós terveinek lefokozása áll.

‌
‌

man watching his watch by explorenation # (@explorenation)

Így mérjük mi. Az elektromos autók töltésének ideje nehezen jellemezhető egyetlen számmal, azt ugyanis, hogy mennyit kell tölteni az autót az úti célunk eléréséhez, számos tényező befolyásolja. Mi azonban kidolgoztunk egy módszert, amivel átláthatóbb képet adunk az egyes modellek képességeiről.

‌
‌

landscape photography of electric towers under a calm blue sky by Alexandru Boicu (@boiq)

Hadd jöjjenek. A „honnan lesz elég áram?” gyakori reakció a villanyautózásról szóló hírek kommentszekciójában. Elemzők viszont kiszámolták, milyen változásokat okozna egymilliárd új villanyautó megjelenése, és elmondják, miért felesleges emiatt aggódni.

‌
‌

2024_05_14_frontera_02

Robusztus szabadidő-autó. Megérkeztek a részletek az Opel vadonatúj elektromos autójáról, melyben akár heten is tudnak utazni. A Frontera a németeknél már 29 ezer euróért elvihető, de készül belőle nagyobb hatótávú változat is.

‌
‌

two women riding kick scooters by Marat Mazitov (@mmmazitov)

A végsebesség és a tömeg is számít. A mikromobilitási eszközökre is kiterjesztik a kötelező biztosításról szóló új törvénymódosítást, így egyes elektromos rollerek használóinak is szükséges lesz biztosítást kötnie. A változások nyár közepén lépnek életbe.

‌
‌

2024 Ford Mustang Mach-E Bronze_09

Puma és a többiek. Az elektrifikációs stratégia dinamikája a Fordnál is visszaesett a jelenlegi piaci környezetet látva, a tervezett modellpalettát viszont, úgy tűnik, nem éri változás. Összefoglaltuk, milyen újdonságokkal készül a márka Európának a közeljövőben.

‌
‌
‌
‌
Ezt az e-mailt azért kaptad, mert csatlakoztál a Villanyautósok Közösségéhez a(z) címmel. Ha nem szeretnél heti rendszerességgel hírösszefoglalókat kapni, akkor ezt ide kattintva le tudod mondani.
webes változat - leiratkozás - profil módosítása
Logo
© 2025 Villanyautósok, Minden jog fenntartva.
‌