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
auto

Lassít elektromos átállásán a Mercedes-Benz

elektromos autó piac
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

A piac és a vásárlók igényeinek meghallgatásával magyarázza a Mercedes-Benz, hogy az eredetileg tervezett 2028 helyett, csak később, a 2030-as években hagy fel a belső égésű motoros modellek gyártásával.

Nem fogynak jól a stuttgartiak villanyautói.

Újratervezés

2023 még jó évnek tűnt. Bár a vállalat eladásainak növekedése megtorpant, de tisztán elektromos autóinak eladásai 61 százalékkal 240 ezer darabra emelkedtek és a teljes értékesítésen belül már 12 százalékot tettek ki.

A most év elején, főleg Európában tapasztalható gyengélkedés viszont azt eredményezte, hogy az első három hónapban a tavalyinál 9 százalékkal kevesebb, alig 50 ezer tisztán elektromos autót adott el a csillagos márka. Valószínűleg a beérkező megrendelések még rosszabbul festenek.

Kiderült, csökkentek-e az elektromos eladások az európai autógyártóknál

A vállalat eredetileg azzal kacérkodott, hogy 2028-ra az új MB.EA platformon teljesen elektromosra váltja kínálatát, bár kiskaput mindig is hagytak, a piac igényeire utalva.

Most úgy néz ki, a meglehetősen rossz első negyedév után nem is vártak sokat a döntéssel. A vállalat legutóbb azt jelentette be, hogy

a gyorsított átállás és új platformok helyett inkább a meglévő alapokat reszelgeti tovább. Azt is elárulták, hogy még a 2030-as években is fognak belső égésű motoros típusokat kínálni. A cég a piaci viszonyokra, és ügyfeleik igényeire hivatkozik.

A bejelentés első körben az E és S osztály következő generációit érinti. Az EQE és EQS modellek 2026-tól átköltöztek volna a következő C és GLC modellekkel debütáló új MB.EA padlólemezre. Most viszont úgy döntöttek, hogy a két nagyobbik autó elektromos változata marad az EVA2 platformon, amit továbbfejlesztenek.

Ez egyben azt is jelenti, hogy mind a C, E és S osztályokból továbbra is megmarad a belső égésű motoros változat. A cég a fejlesztési költségeken akar ezzel spórolni.

A vállalat most úgy látja, 2030-ra érheti el a tisztán elektromos és plug-in hibrid modellek aránya az 50 százalékot az eladásokban, ezért felhagy az EU célkitűzéseinél is sokkal agresszívabb átállás tervével.

A villanyautók növekedése dobja fel a Mercedes-Benz stagnáló eladásait

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.