Nem kell itt erőltetni semmit. ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­
Villanyautósok.hu
A pénz dirigál, nem az EU
‌
‌

A pénz dirigál, nem az EU

„Senkinek nem kell a villanyautó, csak az EU erőlteti ránk” – halljuk gyakran a szakértői megállapításokat. De akkor miért lőttek ki a villanyautó-eladások ott, ahol se EU, se Soros, se balliberális zölddiktatúra? Valaki mégis a háttérből mozgatja a szálakat, vagy talán tényleg villanyautózni akar a nép? Megnéztük azt is, hol tart a magyar elektromobilitás régiós viszonylatban, és elmondjuk, milyen problémát találtak megint egy hazai akkugyárnál. A hidrogénautósok elégedetlenek, Szerbiában tüntetések indultak, a Volvo pedig egy rakás funkció nélkül fogja szállítani az autóját.

‌

A hét kedvenc olvasnivalója

2023-06-21_hyundai_ioniq_6_25

Jó is, meg nem is. A visegrádi négyek közül hazánkban a legnagyobb az elektromos személyautók aránya a teljes flottában és egyre csak növekszik. A gond csak az, hogy a töltőpontok száma közel sem bővül ilyen mértékben. Összefoglaljuk, hol tart az e-mobilitás nálunk és a régióban.

‌
‌

A hét kedvenc videója

2024_07_23_szatmarnemeti_audi_tuz_02

Merülés lett a vége. Töltés közben kapott lángra egy elektromos Audi Romániában, az esetről képek és videók is készültek. Az eddigi információk szerint a tűz nem az akkumulátorból indult.

‌
‌

És ezekről se feledkezz meg:

2024_06_17_tea_gelej_del_03

Az egyetlen bástya is elesett. Több mint három hétre használhatatlanná vált az M3 autópálya egyetlen ultragyors töltője egy útfelújítás miatt, de más töltőállomás is megközelíthetetlen lett. Augusztus közepéig érdemes alternatív töltési lehetőséget keresni.

‌
‌

2024-07-12_evolute_orosz_elektromos_auto

Azért még itt is a pénz az úr. Óriásit nőtt az elektromos autók népszerűsége Oroszországban, ahol a kínai gyártók térhódítása, a kedvezmények, és az alacsonyabb üzemeltetési költség is az elektromobilitás felé tereli a vásárlókat. Pedig az oroszoknak még csak a villanyautókat erőltető Európai Uniójuk sincs.

‌
‌

2023_07_26_volvo_ex90_02_1

Ezek majd később jönnek. Hosszas késlekedés után hamarosan megkezdődnek a Volvo EX90-es elektromos SUV kiszállításai, ám a vásárlók öröme nem lehet teljesen felhőtlen: egy egész listányi funkció fog hiányozni az autóból kezdetben.

‌
‌

2021_04_29_toyota_mirai_budapest_01

Az apróságok, amikről a marketing nem szólt. Hidrogénautósok indítottak pert a Toyota ellen, mert úgy érzik, a járművek hétköznapi használhatósága köszönőviszonyban sincs azzal, amit a gyártó hirdet. A számtalan probléma miatt a tulajdonosok kártérítést követelnek.

‌
‌

a group of windmills in a field on a sunny day by John Cameron (@john_cameron)

Leszámolnak a fosszilis energiával. Szédületes sebességgel bővül a megújuló energia aránya a spanyol áramtermelésben, ami a gazdaság növekedésére is pozitív hatást gyakorol. A nagy kérdés az, hogy mit kezdjen az ország a hatalmas mennyiségű tiszta árammal, és bizony vannak is ötletek rá bőven.

‌
‌

2022-04-28_ioniq5_1000km_babolna_ionity

Messze még a vége. A jövő év végére összesen 7000 töltőoszlop letelepítését ígérte az Ionity. Megnéztük, hol tartanak jelenleg a cél teljesítésében, és azt is összefoglaltuk, hazánkban hol találkozhatunk a cég töltőberendezéseivel.

‌
‌

2024-07-23_rio_tinto_jadar_litium_03

Szerbia kincse, a jadarit. Európa egyik legnagyobb lítiumkészlete lapul déli szomszédunknál, de kitermelését korábban megtiltották a környezeti aggályok miatt. A vitatott projektet azonban most újra engedélyezték, ez pedig nagyon jól jöhet az európai villanyautó-iparnak.

‌
‌

2024-07-23_xiaomi_su7_ultra_04

Meglepetés hiperautó. Több mint 1500 lóerő izzik a Xiaomi elektromos autójának legvadabb változatában, ami hamarosan a Nürburgringen hajt végre rekordkísérletet. De vajon csak bemutatóautó lesz az SU7 Ultra, vagy árulni is fogják? Elmondjuk!

‌
‌

2024_07_26_komarom_greenpeace

Rákkeltő anyagok a levegőben. Az emberi egészségre veszélyes mértékű kibocsátásért felelős a komáromi akkumulátorgyár, állítja a Greenpeace, ráadásul a szennyezést még a hatóságok is támogatják a szervezet szerint. Mutatjuk, milyen trükközésre lettek figyelmesek.

‌
‌

2024_06_17_tea_gelej_del_02

Telek kerestetik. Új bevételi forrás, új ügyfelek, új üzleti kapcsolatok – ez csak néhány azon előnyök közül, amiket egy elektromos töltőállomás megvalósítása jelenthet egy vállalkozás számára. És még csak beruházni sem kell a töltőoszlopra: ezekkel a cégekkel társulva elég csak a helyszínt biztosítani.

‌
‌
‌
‌
Ezt az e-mailt azért kaptad, mert csatlakoztál a Villanyautósok Közösségéhez a(z) címmel. Ha nem szeretnél heti rendszerességgel hírösszefoglalókat kapni, akkor ezt ide kattintva le tudod mondani.
webes változat - leiratkozás - profil módosítása
Logo
© 2025 Villanyautósok, Minden jog fenntartva.
‌