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
auto

Csalódott Mirai tulajdonosok perelik a Toyotát

egyéb

Kiábrándult Mirai tulajdonosok és lízingelők perelték be a Toyotát, állításuk szerint a cég marketingkampánya megtéveszti a vásárlókat az üzemanyagcellás járművek mindennapos használhatóságával kapcsolatosan – írja a CarScoops.

Az értékesítők kényelmesnek állítják be a hidrogénautók használatát, azt állítva, hogy  a Mirai tankolása zökkenőmentes, összevethető a benzin tankolásával.

A valóság ezzel szemben az, hogy a töltőállomásokon gyakran napokig nem kapható hidrogén üzemanyaghiány miatt, vagy csak nem működnek a töltőállomások.

A kevés töltési lehetőségre is panaszkodnak, gyakran jelentős kerülőket kell tenniük a tankoláshoz. Ezen kívül a hidrogént túlságosan drágának is ítélik. Állításuk szerint az Egyesült Államokban a hidrogén üzemanyag ára az elmúlt években 200 százalékkal emelkedett, a 2022-es 13 dollár/kg ár idén már 36 dollár/kg, így a Toyota által  vásárlási ösztönzőként biztosított 15.000 dollár értékű üzemanyagkártya, amelyről azt ígérték, legalább öt évre fedezni fogja a tankolások költségét, ennél jóval rövidebb ideig fog kitartani.

Amikor épp van hidrogén a töltőállomáson, akkor is előfordul, hogy a tankolás órákat vesz igénybe. Megesik, hogy a csatlakozó hozzáfagy a járműhöz, ilyenkor fél órát kell várni annak kiolvasztására.

A Mirai-használók autójuk hatótávjával sem elégedettek. A Mirai Limited 575 kilométeres, illetve az XLE változat 647 kilométeres hivatalos hatótávjához képest a valóságban ennél mintegy 160 kilométerrel kevesebbet tudnak elmenni.

A felperesek véleménye szerint a fenti problémák gyakorlatilag használhatatlanná teszik a hidrogén üzemű járműveket, valamint rontják az autó értéktartását: egy öt éves Mirai új árának mindössze 19,4 százalékát éri. A pertársaság kártérítést követel a Toyotától.

Bezárja a Shell a hidrogénes személyautók töltőállomásait Amerikában

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.