Szó sincs semmilyen előnyről. ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­
Villanyautósok.hu
Emiatt kár hibridet venni
‌
‌

Emiatt kár hibridet venni

A környezettudatosság és a magas üzemanyagköltségek sokakat terelnek az alternatív hajtások irányába, ám néhányan a gyakori, hosszabb útjaik miatt inkább hibridet választanak tisztán elektromos helyett. Korántsem biztos azonban, hogy a vélt előnyök valóban gyorsabb érkezést garantálnak. Teszteltünk Daciát és Toyotát is, bemutattuk a Ford legújabb villanyautóját, és azt is elmondjuk, milyen intézkedéseket tart fontosnak a magyar kormány az elektromos autózás terjedéséhez.

‌

A hét kedvenc olvasnivalója

2024-07-04_bev_vs_hev_veresegyhaz-ljubjana_02

Te bevállalnád? Időre kellett Budapestről Ljubljanába levezetni a Ford sajtóeseményére, és míg mindenki hibriddel utazott, Tibor inkább egy villanyautóval indult útnak. Vajon mennyire szívatta meg magát ezzel a döntéssel, és mennyit kellett rá várniuk a többieknek a töltési megállók miatt? Mutatjuk!

‌
‌

A hét kedvenc videója

2024-07-12_lotus_evija_x_goodwood_baleset_04

Látványosra sikerült a rajt. Mindössze néhány másodpercig tartott a Lotus hiperautójának futama a goodwoodi versenypályán, ugyanis a rajtvonaltól alig pár méterre a falba csapódott. Videón a nem mindennapi baleset.

‌
‌

És ezekről se feledkezz meg:

model_3_uk_highland

Az első áldozat. A Tesla Model 3 az első olyan Kínában gyártott modell, melynek az EU által bevezetett büntetővám hatására megemelkedett az ára. Csakhogy nem ilyen mértékű emelésre számítottunk.

‌
‌

2024-07-09_ford_capri_studio_04

Kilóg a testvérek közül. A Ford Capri egy vadonatúj villanyautó a Volkswagen MEB padlólemezén, ám a tervezők nem próbálták megúszni a munkát a jól megszokott formával és dizájnelemekkel: egy friss és modern megjelenéssel tért vissza a márka legendás típusneve.

‌
‌

2024-07-05_dacia_spring_extreme_78

Olcsóság és kompromisszumok. A Dacia Spring az Európában kapható egyik legolcsóbb villanyautó, és nemrég megérkezett hozzá az első komolyabb modellfrissítés, amit le is teszteltünk. Számos hiányosságot pótoltak, de a megfizethetőségért áldozatokat is kell hoznunk.

‌
‌

2024_07_05_umag_miskolc_modelx_lakokocsi_umag_20

Ez nem szimuláció. A használtan vásárolt Model X kalandjainak legújabb epizódjában a külföldi nyaralás hazaútját mutatja be Szöcske, melynek távolsága épp akkora, mint az Adria-szimulációnk távja. Csakhogy itt van egy kis nehezítés: utánfutó és a gyerekek.  

‌
‌

2023-03-28_elektromos_roller_01

Örülhet, aki nem budapesti fiatal. A jövő héttől kötelező felelősségbiztosítást kell kötni bizonyos mikromobilitási eszközökre, ami plusz pénzügyi terhet ró a magyar lakosságra. Sokaknak ez csupán évi néhány ezer forintos tétel lesz, de akad olyan, akinek ennek többszörösét kell majd fizetnie.

‌
‌

Brussels plant production new Audi Q8 e-tron

Csak a pénzt égetik Brüsszelben? A Q8 e-tron elektromos autó eladásai nem tragikusak, az Audi most mégis a brüsszeli gyártásának leállítását fontolgatja. Ez viszont az egész gyár, és mind a közel 3000 alkalmazottjának létét fenyegeti.

‌
‌

2024-07-11_eon_man_teherauto_tolto_02

Töltők a nagyoknak. Elektromos nehéz tehergépjárművek számára kialakított töltőállomások telepítésébe kezd a MAN és az E.ON, melyekből Magyarországra is juthat. 400 kW-os töltőkkel kezdenek, de idővel a megawattos teljesítményű oszlopok is felbukkannak.

‌
‌

2021-09-28_villanyautosok_talalkozoja_keszthely_08

Javaslatokból nincs hiány. 11 pontból álló javaslatcsomagot terjesztett a magyar kormány az EU elé az elektromobilitás terjedésének ösztönzéséhez, amelyben kitérnek a töltőhálózat fejlesztésére,  a technológiai kutatásokra, valamint a vásárlási támogatásokra is. Mutatjuk, min változtatnának hazánk vezetői.

‌
‌

2024-07-06_nyobolt_03

Ez már elég gyors? Már nem csak laborban létezik, működő elektromos autóban is letesztelték a Nyobolt villámgyorsan tölthető akkumulátorát. 10%-ról 80%-ra kevesebb mint 5 perc alatt feltöltött az aksi.

‌
‌

2024-07-02_toyota_bz4x_66

Újra terítéken. A bZ4X-szel a legmárkahűbb Toyota-vásárlók is lehetőséget kaptak villanyautóra váltani, de érdemes körbenézni, mi mást lehet kapni hasonló áron. Leteszteltük egymotoros változatban a modellt, ami a japán gyártó törekvéseihez képest nem rossz autó, de jól látszik a lemaradás a versenytársaktól.

‌
‌
‌
‌
Ezt az e-mailt azért kaptad, mert csatlakoztál a Villanyautósok Közösségéhez a(z) címmel. Ha nem szeretnél heti rendszerességgel hírösszefoglalókat kapni, akkor ezt ide kattintva le tudod mondani.
webes változat - leiratkozás - profil módosítása
Logo
© 2025 Villanyautósok, Minden jog fenntartva.
‌