Klasszikus idézet a félresikerült címadásra. ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­
Villanyautósok.hu
És ezt miből számolta ki?
‌
‌

És ezt miből számolta ki?

Nem kell matematikusnak lenni ahhoz, hogy megértsük, hol csúszott el az egyenlet, ám ehhez néha érdemes a dolgok mélyére ásni, és nem pusztán a szalagcímekből tájékozódni. Közeleg a szeptember 1., ami fontos változást hoz a konnektoros hibridek tulajdonosai számára, talán nagyobbat is, mint gondolnánk. Ránéztünk a hazai autópiac júliusi teljesítményére, és az európai első féléves adatokat is bemutattuk, valamint beültünk egy olyan elektromos gépkocsiba, amit nem sokaknak adatik meg kipróbálni.

‌

A hét kedvenc olvasnivalója

2024-02-22_byd_schiller_04

Meglódultak felfelé. Népszerűek a kínai villanyautók hazánkban, olyannyira, hogy a Volvót letaszítva egy kínai autómárka vette át a vezetést az eladási listán, miközben a Teslák meglepően rosszul szerepeltek. Mutatjuk, mi történt a magyar elektromosautó-piacon júliusban.

‌
‌

A hét kedvenc videója

2024_08_07_korea_mercedes_eqe_tuz_01

Félelmetes jelenet. Hatalmas pusztítást okozott egy dél-koreai garázsban kigyulladt luxusautó, amely pillanatok alatt kapott lángra a biztonsági kamerák előtt. A környéket evakuálni kellett, sokan kórházba kerültek, és a közműszolgáltatásokat is napokra le kellett állítani.

‌
‌

És ezekről se feledkezz meg:

2021_08_01_uj_zold_rendszam_itm

Kedvezményeket buknak, és még fizetnek is érte. Noha a hazai autóállomány plug-in hibridjei 2026 decemberéig megtarthatják a zöld rendszámot, számos kedvezményt már idén szeptembertől buknak a tulajdonosok. A hatályos jogszabályok alapján magyarázzuk el a változásokat, és azt is elmondjuk, mennyibe kerül majd a rendszámok cseréje.

‌
‌

2024-08-04_volkswagen_transporter_01

Megérkezett a T7. Plug-in hibrid és teljesen elektromos hajtással is megjelenik a legújabb Volkswagen Transporter, ami jelentősen megnőtt és megerősödött az elődjéhez képest. Csomagok és felszerelések szállításához a furgon változat jelenti az ideális választást, de akár kilencszemélyes kisbuszként is elvihető a jármű.

‌
‌

2024_08_05_SANY_e-mixer_01

Betonnal a hátunk mögött. Az e heti villanyautótesztünk után nem sokan szaladnak a kereskedésbe megvásárolni a bemutatott járművet, ám sokaknak segíthet megérteni, hogyan veszi át az uralmat az elektromos hajtás a nehéz teherautók között is. Egy közel 15 tonnás masinában ültünk, amit keményen megdolgoztatnak.

‌
‌

2024_08_03_ionity_gospic_sorakozas_cover

Jót tehet egy udvarias felvilágosítás. Amíg a villanyautósok gyorsabban gyarapodnak mint a töltők, gyakran kell osztozkodni a töltőpontokon, ez viszont könnyen konfliktusokhoz vezethet. Olvasónk történetéből kiderül, hogy gyakran a tájékozatlanság jelenti a legnagyobb problémát.

‌
‌

2024_08_06_totalcar_cim

Ők vernek át, vagy őket verték át? Bődületes csúsztatás terjed az interneten, amit kézenfekvő a villanyautó-ellenes narratíva eszközeként használni. De vajon szimpla félreértésről van szó, vagy szándékosan vezetik félre az olvasókat?

‌
‌

2023-03-20_citroen_e-c4_x_25

Nem mindenki választott jól. Egy európai kutatás során ötezer villanyautóst kérdeztek meg, hogy ajánlanák-e autójukat másoknak, és az eredmények azt mutatják, hogy néhány autógyártónál súlyos problémák vannak.

‌
‌

2024-08-04_porsche_ORNL_vezetek_nelkuli_toltes_01

Villámtöltés elektromágnesekkel. A vezeték nélküli töltéssel még csak ismerkedik az autóipar, és a fejlesztések a kis teljesítményre irányulnak, ám egy kutatócsoport minden eddiginél gyorsabban tudott tölteni egy villanyautót. Most azon dolgoznak, hogy sorozatgyártható legyen a megoldás.

‌
‌

2024_08_05_lengyel_cybertruck_02

Egyelőre nem általános. A Tesla V4-es töltőoszlopain egyelőre 250 kW a maximális teljesítmény, ám nemrég egy Cybertruck ennél mégis sokkal gyorsabban tudott tölteni. A Tesla egyik vezető mérnöke elárulta, mi ennek az oka. Eközben Európában is egyre több példány bukkan fel a cég elektromos pickupjából.

‌
‌

2024-06-05_volkswagen_id_7_gtx_01

Még tart a növekedés. Megérkeztek a féléves számok, mutatjuk, hogyan változott az európai villanyautó-piac, és melyek voltak a legnépszerűbb modellek az év első hat hónapjában. Csökkenésról egyelőre szó sincs, noha a lendület rendesen alábbhagyott.

‌
‌

2024-08-01_toledo_pv_latkep

Egy matuzsálem paradoxona. Több mint 30 éve működik a világ legidősebb naperőműve. Összefoglaltuk, milyen életpályát futott be a spanyolországi rendszer, milyen problémákkal néztek szembe az üzemeltetők, és cikkünkben egy komoly filozófiai kérdéssel is szembesítjük az olvasókat.

‌
‌
‌
‌
Ezt az e-mailt azért kaptad, mert csatlakoztál a Villanyautósok Közösségéhez a(z) címmel. Ha nem szeretnél heti rendszerességgel hírösszefoglalókat kapni, akkor ezt ide kattintva le tudod mondani.
webes változat - leiratkozás - profil módosítása
Logo
© 2025 Villanyautósok, Minden jog fenntartva.
‌