Korábban már beszámoltunk arról, hogy a Volkswagen Csoport knoxville-i innovációs központja, valamint az amerikai energetikai hivatal legnagyobb tudományos laboratóriuma, az Oak Ridge National Laboratory (ORNL) egy közös projektben kísérleteznek az elektromos autók vezeték nélküli töltésével. Nemrég új mérföldkőhöz ért a fejlesztés. Vezeték nélkül töltik a Porsche elektromos autóját A kutatócsoport közleményben számolt be róla, hogy sikeresen demonstrálták egy Porsche Taycan indukciós töltését 270 kW teljesítménnyel, ami világrekordnak számít ezen technológiánál. Összehasonlításképpen, az iparági szabvány jelenleg 20 kW-ig támogatja az ilyen berendezéseket, és a legtöbb fejlesztés alatt álló rendszer 11 kW közeli teljesítményszintet céloz – olvasható a laboratórium bejegyzésében. Tömegek számára lesz elérhető hamarosan a vezeték nélküli autótöltés Kiemelik, hogy a személyautók esetében különösen fontos szempont a vezeték nélküli töltést lehetővé tevő hardver tömege. Az ORNL által feltalált rendszer könnyű, többfázisú elektromágneses csatolótekercseket használ, amelyek átmérője valamivel több mint 19 hüvelyk (48,26 cm). A folyamat hasonló a kis elektronikai eszközök vezeték nélküli töltéséhez, de a többfázisú tekercsek egyedi geometriája és kialakítása lehetővé teszi rendkívül nagy teljesítményszintek átvitelét. A vezeték nélküli energiaátviteli technológia olyan védelmi rendszereket is tartalmaz, amelyek megakadályozzák a feszültség- és áramerősség-korlátok túllépését, a túlmelegedést, és a rövidzárlatot. Ezek a rendszerek önleállító eljárásokat indíthatnak áramkimaradás vagy más olyan váratlan körülmény esetén, amely megzavarná a biztonságos energiaátvitelt. „A Porsche Taycan kutatójárműhöz tervezett vevőtekercs 8-10-szer nagyobb teljesítménysűrűséget érhet el a meglévő rendszerekhez képest” – mondta Omer Onar, az ORNL Vehicle Power Electronics csoportjának vezetője és a Porsche-bemutatóprojekt vezető kutatója. „Kilowatt/súlyra vetítve ez a világ legkönnyebb töltőrendszere.” Az ORNL rendszere több mint 95%-os hatékonysággal 10 percen belül 50%-os töltöttségiszint-növekedést képes elérni. Az energiaátvitel a talaj és a jármű aljára szerelt tekercs közötti 4,75 hüvelykes (12 cm) résen történt meg. Hogy a maximális, 270 kW-os teljesítményt mennyi ideig képes tartani a töltőrendszer, nem árulta el a csapat. A Porsche Taycan maximális töltési teljesítménye vezetékes töltőn, DC hálózaton a közelmúltban történt átfogó modellfrissítésnek köszönhetően jelenleg 320 kW. Onar elárulta, hogy az ORNL és a Volkswagen folytatja együttműködését, hogy a vezeték nélküli töltőprototípusból költséghatékony, sorozatgyártható terméket fejlesszenek ki. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!