Parányi, de mindenkit megver. ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­
Villanyautósok.hu
Ez a dodzsem sportautókat eszik reggelire
‌
‌

Ez a dodzsem sportautókat eszik reggelire

Pályáról pályára rekordokat hagy maga mögött, és a leggyorsabb szupersportautókat is kíméletlenül lealázza – ismét megvillantotta tudását a bizarr megjelenésű villanyautó, amire most már Amerika is felfigyelt. Bioüzemanyaggal teli zsákutcába futott egy beruházó, ahonnan fájdalmasan drága volt a kihátrálás, Dél-Koreában pedig drákói szigorral előznék meg a villanyautó-tüzeket. Megjött az új Rimac, ránéztünk a hazai áramtermelési statisztikára, és az EU legújabb javaslatáról is beszámoltunk.

‌

A hét kedvenc olvasnivalója

2024-01-21_saic_anji_hajo_03

Jelentős korrekció. Még két hónapja sincs érvényben, máris módosítaná a Kínából importált elektromos autókra kivetett büntetővám mértékét az Európai Unió. Az új tervezettel a Tesla nagyot nyerne, de más márkáknál is változtatást javasolnak.

‌
‌

A hét kedvenc videója

2024-08-22_mcmurtry_speirling_laguna_seca_03

Amerre jár, új rekordok születnek. Rögtön két pályarekordot is megdöntött a ventilátoros villanyautó az amerikai debütálásán, az 1000 lóerős bestiával még egy Ferrari sem tudott lépést tartani. Videó is készült arról, amit a McMurtry a Laguna Secán művelt.

‌
‌

És ezekről se feledkezz meg:

2024-08-17_rimac-nevera-r_010

Negyven vadállat keresi gazdáját. A horvátok nem viccelnek, ha elektromos szuperautó fejlesztéséről van szó: bemutatkozott a Rimac Nevera vadonatúj változata, amiben még magasabbra tekerték a teljesítményt, és a gyenge pontokon is javítottak. Nem készül sok a különleges modellből.

‌
‌

2023-06-02_paksi_atomeromu

Erősödtek a megújulók. Közzétette a hazai áramtermelés idei első félévéről szóló adatokat a MEKH, amelyből kiderül, mennyi villamos energiát fogyasztottak a magyarok, és mely energiahordozó milyen mértékben járult hozzá ennek fedezéséhez. Az atom aránya csökkent, a napenergia viszont drámai változáson ment keresztül.

‌
‌

2024_08_05_lengyel_cybertruck_01

Valamit látnak benne. A koránt sem hétköznapi megjelenés, és a rengeteg negatív hírverés miatt azt gondolhatnánk, hogy a Cybertruck csupán egy szűk vásárlói kört képes megszólítani. De vajon ezt mutatják az eladási számok is? Belsős infók, és egy autópiaci szakértő adatai alapján néztük meg, mennyire fogy a villany-pickup.

‌
‌

2024-08-21_polestar_3_usa_02

Egyszerre két kontinensen. Megkezdte elektromos SUV-jának sorozatgyártását a Polestar Amerikában, ami azt jelenti, hogy az európai piacokat immár nem Kínából kell kiszolgálniuk. Eközben egy másik mérföldkövet is teljesített az autógyártó: megkezdte hátsó szélvédő nélküli modelljének kiszállítását Európában.

‌
‌

tesla_semi_fire_nbc

Legalább az erdő megúszta. A fák közé hajtott és kigyulladt egy Tesla Semi kamion az Egyesült Államokban. A baleset miatt az autópályát is lezárták, a roncsot pedig óráig kellett oltani és hűteni. A villanykamionok oltásáról videóriport is készült.

‌
‌

2024-08-20_waymo_zeekr_robotaxi_01

Kevesebb szem többet lát. Sorra bukkannak fel a kínai gyártmányú robotaxik San Francisco utcáin: már tesztelik a Zeekr modelljeit a Waymo flottájában, aminél lecsökkentették a kamerák számát, mégis jobb érzékelést ígér a rendszer. Eközben a WeRide kínai start-up pedig már utasok szállítására is engedélyt kapott.

‌
‌

2024-08-13_uveghaz_napelem

Fontos a transzparencia. Az agrofotovoltaika szempontjából kulcsfontosságú üzem kezdi meg működését Görögországban. Olyan napelemek készülnek, amelyekkel akár üvegházakat is be lehet fedni, mégis gond nélkül nőhetnek alatta a növények. Elmondjuk, hogyan.

‌
‌

orsted_flagshipone

Költséges hátraarc. Óriási ambíciókkal jelentették be két éve Európa legnagyobb, az EU által is támogatott e-üzemanyaggyárát, ám a beruházó most mégis visszavonulót fújt. Cikkünkből kiderül, miért döntött így a cég, és mekkorát bukott a projekttel.

‌
‌

2024_08_16_mercedes_eqe_tuz_korea_yonhap

Támogatások és korlátozások a villanyautó-tüzek ellen. Dél-Koreát megrázta az augusztus elején történt tűzeset, aminek következtében több embert is kórházba kellett szállítani. Bár a vizsgálatok még nem hoztak eredményt, a kormány már drasztikus lépéseket fontolgat.

‌
‌

official_model_3_highland_performance_01

Mindenki az újdonságokat várja. Különleges változat jelent meg a Tesla Model 3-ból, ami ismét beindította a találgatásokat a vállalat terveiről. Összefoglaltuk, milyen változások történtek mostanában a robotaxi, gyárépítések, és modellkínálat kapcsán.

‌
‌
‌
‌
Ezt az e-mailt azért kaptad, mert csatlakoztál a Villanyautósok Közösségéhez a(z) címmel. Ha nem szeretnél heti rendszerességgel hírösszefoglalókat kapni, akkor ezt ide kattintva le tudod mondani.
webes változat - leiratkozás - profil módosítása
Logo
© 2025 Villanyautósok, Minden jog fenntartva.
‌