Dél-Koreában augusztus elsején kigyulladt egy Mercedes-Benz EQE egy parkolóházban. A baleset súlyos következményekkel járt, 23 embert szállítottak kórházba, 140 autó rongálódott meg és ötszáz család maradt közel egy hétig közműszolgáltatások nélkül. A kormány töltési korlát bevezetésével előzné meg a hasonló tűzeseteket. 23 embert vittek kórházba a kigyulladó elektromos Mercedes EQE miatt A tűz okának kivizsgálása még mindig folyamatban van, és az első hírek szerint a helyi Mercedes-Benz képviselet sem tudta megmondani, hogy mely gyártótól származtak az autóba épített akkumulátor-cellák. Fotó: Yonhap hírügynökség Az események hatására kormány azt javasolta az autógyártóknak, hogy hozzák nyilvánosságra, mely gyártóktól vásárolnak akkumulátorokat. A Hyundai elsőként lépett, és augusztus 10-én nyilvánosságra hozta 13 Hyundai és Genesis márkanév alatt forgalmazott modell akku-beszállítóját. A sort a Kia követte, majd szinte minden Dél-Koreában elektromos autókat értékesítő jelentősebb autógyártó követte a példát. Az ALEXEC Consulting tanácsadója Linkedin oldalán megosztotta a tanácsadó cég által összegyűjtött adatokat, valamint arról is beszámoltak, hogy a kormány az akkucella-beszállítók nyilvánosságra hozásával kapcsolatban és azon felül további javaslatokról is tárgyal az autógyártókkal, illetve akkumulátor-gyártókkal: 2025-től 300.000 koreai won támogatást kapnának azok a gyártók, amelyek nyilvánosságra hozták az akku-beszállítókkal kapcsolatos információkat, kiegészítő támogatást kapnának azon járművek után, amelyekben magas biztonsági intézkedéseket valósítanak meg, a mélygarázsokba tilos lenne elektromos járművekkel beállni 90%-os töltöttségi szint felett, szoftverfrissítéssel korlátoznák az autók töltöttségi szintjét 90 százalékra. 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!