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 Radikális, lázadó, könyörtelen – ezekkel a koránt sem gyenge címszavakkal leplezte le tegnap vadonatúj hiperautóját a Rimac. A Nevera szupersportautó továbbfejlesztett változataként debütáló Nevera R gyorsabb, erősebb, mozgékonyabb, és ami az ilyen egzotikus hiperautóknál az egyik legcsábítóbb tulajdonság a vásárlók számára: még exkluzívabb, mint elődje. Az alap Nevera 2021-ben mutatkozott be 1400 kW, azaz körülbelül 1914 lóerős teljesítménnyel. Ehhez képest a horvát autógyártó újdonsága 1571 kW leadására képes, ami mintegy 2107 lóerőnek felel meg. A Rimac közleménye szerint a hivatalos gyorsulási idő álló helyzetből 100 km/h-ra 1,81 másodperc, ami századra pontosan megegyezik a nála gyengébb Nevera rekordjával, így gyaníthatjuk, hogy ez egy némileg alulbecsült adat, de ugyanez a helyzet az egyébként lenyűgöző, 412 km/h-s végsebességgel is. 438 km/h: megdöntötték a horvát hiperautó sebességrekordját Mindezt úgy, hogy egyébként a Nevera egy jelentős tömegcsökkentésen esett át, a korábbi 120 kWh kapacitású akkumulátor helyett egy következő generációs, 108 kWh-s pakk került bele. A Nevera R élvonalbeli technológiát alkalmaz, hogy nagyobb teljesítményt és hatékonyságot biztosítson egy új, a korábbinál könnyebb csomagban – írja a vállalat. Amiben egyébként a Nevera R már a most közzétett gyorsulási adatok szerint is nagyban túlszárnyalja elődjét, az a 0 és 300 km/h közötti sprint, amit az új hiperautó 8,66 szekundum alatt tud teljesíteni, az alap Neverának viszont 9,22 másodperc kell hozzá. A Rimac kiemeli, hogy a Nevera továbbfejlesztése a vásárlók visszajelzései szerint történt, a legtöbb javaslat pedig a kanyarodási stabilitás javítására érkezett, így ez volt az egyik fő fejlesztési terület a horvátoknál. A jármű élesebb, feszesebb kanyarmenetet kínál az új generációs All-Wheel Torque Vectoring (R-AWTV, összkerekes nyomatékvektor) rendszernek köszönhetően, amelyet újrahangoltak, hogy maximalizálja a nagy teljesítményű abroncsokban rejlő lehetőségeket. A megnövelt leszorítóerő nagyobb stabilitást és oldalirányú teljesítményt biztosít. A kipörgésgátló rendszert átdolgozták, hogy kibővítsék az R-AWTV képességeit, biztosítva a kiszámíthatóságot nedves körülmények között is. A Drift üzemmódot az új abroncsokhoz igazították, a kormányrendszert pedig finomították, hogy élesebb reakciókat és élesebb visszajelzéseket kapjon a vezető. A Rimac tervezői a megújult menetdinamikát agresszívabb, sportosabb megjelenéssel hangsúlyozzák. A tiszta felületek és a tökéletes arányok kialakítására összpontosító Nevera R alacsonyabbnak és karcsúbbnak tűnik, 21 hüvelykes hátsó és 20 hüvelykes első kerekeivel pedig előre dőlő, dinamikusabb benyomást kelt. A nagy fix hátsó szárny, az új, nagy diffúzort tartalmazó agresszív aero csomaggal kombinálva 15%-kal növeli a leszorítóerőt és 10%-kal az aerodinamikai hatásfokot. Az új Michelin Cup 2 abroncsokkal a teljes alulkormányzottság 10%-kal, az oldalirányú tapadás pedig 5%-kal csökken. A Nevera R a kaliforniai Monterey Car Week autós rendezvényen élőben is bemutatkozott. Sajtóértesülések szerint az autó vételára 2,3 millió euró lesz, 300 ezer euróval több, mint az alap Neveráé. A modellből összesen csupán 40 példány készül. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!