Teljesen megőrültek az autógyártók? ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­
Villanyautósok.hu
Kézi váltós villanyautó és Tesla töltőcsatlakozó nélkül
‌
‌

Kézi váltós villanyautó és Tesla töltőcsatlakozó nélkül

Vakarhatja a fejét, aki nem tartja a tempót a technológiai trendekkel: a Renault kétféle hajtásláncot kevert egy autóban, az új Tesláról már a töltőcsatlakozót is lehagyták, a Kia villanyautójában pedig kézi sebváltó szórakoztatja a sofőrt. Leteszteltük a Tesla szürke, rideg óriását, és ennek szöges ellentétét is, a játékos, színes, aprócska retro Renault-t. Megnéztük, érdemes-e villanyautóval menekülni a hurrikán elől, és azt is elmondtuk, mennyivel zuhant a Model 3 hazai ára.

‌

A hét kedvenc olvasnivalója

2024_07_13_villamteszt_tesla_model_3_rwd_HL_03

700 felett. Fontos változások történtek a Tesla Model 3 családban, ami remek hír azoknak, akik ilyen modell vásárlásán gondolkoznak: bemutatták az eddigi legnagyobb hatótávolságú típust, két változat hazai ára pedig jelentősen csökkent.

‌
‌

A hét kedvenc videója

2024-10-11_tesla_fenyshow_01

Fényparádé. Több mint 900 Tesla sorakozott fel egy lóversenypályán, hogy Európa legnagyobb teslás fényshow-ját előadják. Videón mutatjuk, hogyan néznek ki a zenére villódzó villanyautók madártávlatból.

‌
‌

És ezekről se feledkezz meg:

hurricane_milton_evakuacio

Most nem tankolod meg öt perc alatt. Elérte Floridát a Milton hurrikán, hatalmas pusztítást hagyva maga mögött. Az emberek menekülnek, de vajon kik vannak előnyben, akik benzines autóval indulnak útnak, vagy akik a villanyautót választják? Összeszedtük, mit érdemes tudni egy ilyen helyzetben.

‌
‌

villamteszt_renault_5_kulso_zoldsarga_4

Ígéretes visszatérés. A Renault 5 E-Tech képében egy kilencmilliós darabszámban eladott klasszikusukat hozzák vissza a franciák, egy igazán stílusos, egyedi, elektromos csomagban. Kipróbáltuk az autót és beszámoltunk az élményeinkről.

‌
‌

2024-09-18_tesla_cybertruck_04

Még tart a szenzáció. Aki akarta, már élőben is megnézhette a Tesla acélszörnyetegét az európai turnéján, arra viszont eddig keveseknek adódott lehetősége, hogy ki is próbálja a Cybertruckot. Mi viszont lecsaptunk egy példányra Amerikában, így részletes beszámolót készítettünk arról, milyen vezetni ezt az óriást.

‌
‌

2024-10-11_tesla_robovan_12

Nem vicc, ez tényleg ilyen lesz. Kormány és pedálok nélkül, kétszemélyes utastérrel érkezett meg a Tesla legújabb elektromos autója, amin már töltőcsatlakozó sem lesz. De a premiert egy még őrültebb bemutató követte: íme a Robovan.

‌
‌

2024-06-28_ford_explorer_07

Folytatódik a BYD vs. Tesla harc. Február óta tartja a 2000 fölötti darabszámot a zöld rendszámmal ellátott járművek forgalomba helyezése, de innentől a villanyautóké a főszerep. Mutatjuk, hogyan alakult a statisztika a PHEV-eket érintő szabályozással, és az eladási toplistákra is ránéztünk.

‌
‌

2021_05_10_hiavatlos_nem_az_autopilot_cover

Hibázik, de nem hibás. Az Autopilot állapotát szinte minden, Teslát érintő közúti balesetben vizsgálják, sokan ugyanis az életüket is rábízzák erre a szoftverre. Csakhogy a rendszer nemcsak, hogy sosem teljes önvezetésre lett tervezve, de még vezetéstámogatóként is óriási hiányosságai és hibái vannak. Összefoglaltuk, mit érdemes tudni róla.

‌
‌

2024-06-08_mg4_xpower_11

Tovább tárgyalnak. Minimum eladási árral értékesítenék villanyautóikat a kínaiak Európában, hogy elkerüljék a fájdalmasan magas kiegyenlítő vámot, ám az EU elutasította ezt a javaslatot. Áremelésekre egyelőre nem került sor, de valószínű, hogy a jelenlegi helyzet nem sokáig marad változatlan.

‌
‌

2024-10-05-ratcliffe-on soar-szeneromu

Szülőhazájából is száműzték. A megújulók miatt az elmúlt években folyamatosan szorult ki a szén az áramtermelésből, a napokban pedig a történelmi fordulóponthoz is elérkezett az Egyesült Királyság: az első nagy világgazdaságként legutolsó működő szénerőművét is bezárta. Hamarosan még több ország csatlakozik.

‌
‌

2024-10-07_kia_pride_ev_010

Szülinapi projekt. Ránézésre egy 28 éves hagyományos kisautó, ami még egy sebváltóval is próbál minket megtréfálni, a lemezek alatt azonban teljes átalakulás történt: a benzines hajtás elektromosra cserélésével megszületett a Kia Pride EV.

‌
‌

2024-10-06_Renault_Embleme_01

Csendes mozgás kicsi lábnyommal. A hidrogénhajtást és az akkumulátoros elektromos rendszert keresztezi legújabb, rendkívül környezetbarát tanulmányában a Renault. Csinált már ilyet korábban a gyártó, és akkor egy sorozatgyártású villanyautó lett a vége. Vajon az Embleme is megvásárolható modell lesz?

‌
‌
‌
‌
Ezt az e-mailt azért kaptad, mert csatlakoztál a Villanyautósok Közösségéhez a(z) címmel. Ha nem szeretnél heti rendszerességgel hírösszefoglalókat kapni, akkor ezt ide kattintva le tudod mondani.
webes változat - leiratkozás - profil módosítása
Logo
© 2025 Villanyautósok, Minden jog fenntartva.
‌