Lőttek az olcsó kínainak? ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­
Villanyautósok.hu
A pénzünk árán is megóvjuk az európai autógyártókat
‌
‌

Lőttek az olcsó kínainak?

Megérkezett az Európai Unió büntetővámja, ami az államilag támogatott, olcsó kínai elektromos autók terjeszkedésétől hivatott megóvni az európai gyártókat, ám nem mindegyiket, és a vásárlók sem fognak örülni a számottevő áremelkedéseknek. A zöld rendszámosok is aggódhatnak, hiszen most célegyenesbe kerülhet egy évek óta lebegtetett szigorítás. Megnéztük élőben a Cybertruckot, premier előtt láthattuk az elektromos Alpine-t, és azt is megmutatjuk, melyik villanyautót videózták le 438 km/h-val száguldani.

‌

A hét kedvenc olvasnivalója

2023-08-21_mg_mg5_01

Plusz pont az együttműködésért. Megtörtént a hivatalos bejelentés, tetemes mértékű büntetővámot szab ki az EU a Kínából érkező autókra, de nem minden gyártót ugyanúgy érint a módosítás. Mutatjuk a részleteket, és azt, hogy mi következik ezután.

‌
‌

A hét kedvenc videója

2024-06-13_Aspark_SP600_02

Nem a mama bevásárlós dodzseme. Egy németországi tesztpályán bukkant fel a világ egyik leggyorsabb elektromos hiperautója, ahol egy új prototípussal lazán lezúzták a Rimac Nevera sebességrekordját. Itt az elképesztő videó arról, hogy mire képes az Aspark Owl.

‌
‌

És ezekről se feledkezz meg:

2023_03_31_boschmuegyetem-egyuttmukodes-az-elektromos-hajtaslancok-kutatas-fejleszteseert_03

Vajon a kommentszekcióinkba is benéztek? Noha egyre több elektromos autó kerül a magyar utakra, továbbra is jól érzékelhető a félelem és ellenállás e hajtástechnológiával szemben. Ennek legfőbb forrása a tájékozatlanság, aminek elszomorító mértékére most egy friss kutatás is rávilágított.

‌
‌

2023_07_26_volvo_ex30_30

Nem csak a kínai autómárkák érintettek. Akár több millió forinttal is megdrágulhat a Tesla Model 3 néhány héten belül az EU által kiszabott új büntetővám miatt. Nem kizárt, hogy az autógyártók a közeljövőben új stratégiával állnak elő a gyártási helyszíneket illetően, ahogyan azt már a Volvo is jelezte.

‌
‌

2024-06-12_alpine_a290_09

Újra divat lesz a sportos kisautó? Bemutatkozott az Alpine legelső tisztán elektromos modellje, ami a Renault 5 vagány, retro megjelenését ötvözi a sportos karosszériaelemekkel és teljesítménnyel. Az A290-et lehetőségünk volt élőben is megnézni, összefoglaltuk, mi mindent tudtunk meg az újdonságról.

‌
‌

2021-07-10_kia_sorento_phev_08

Felvették a napirendre. Habár januárban még azt a tájékoztatást kaptuk, hogy nincs a napirendi pontok között a zöld rendszám elvétele a hibrid autóktól, a kormány honlapján már ott virít az erről szóló tervezet. Mutatjuk, mikor léphet életbe ez a változás.

‌
‌

2024-06-08_volvo_EX90_04

Egy teljes értéklánc a QR-kód mögött. A Volvo EX90 a világ legelső olyan modelljeként ment gyártásba, amelyhez úgynevezett akkumulátor-útlevelet is kínál a gyártó. A vásárlók pillanatok alatt megtudhatnak mindent az autó akkujáról, például azt is, honnan származnak az alapanyagok.

‌
‌

2024-06-11_tesla_cybertruck_budapest_32

Nem mindennapi látvány. Ma estig még meg lehet tekinteni a Tesla megosztó acélszörnyetegét a márka budapesti szalonjában, és érdemes is, mert nem kizárt, hogy az autót ebben a formájában már soha többet nem láthatja európai közönség. Íme testközelből a Tesla Cybertruck!

‌
‌

2024-06-03_peugeot_e-2008_05

Apró módosításokkal óriási fejlődés. A kínálatban bevezetett frissítések miatt sokak radarjára kerülhetnek fel a Stellantis villanyautói, így most újra beültünk a Peugeot e-2008-ba, hogy bemutassuk a fontosabb gyakorlati változásokat az elődhöz képest. Az autó hatalmasat fejlődött négy év alatt.

‌
‌

2024_06_07_mercedes_benz_e-vito

Villanykisbusszal az iskolába. Összesen 46 elektromos hajtású autóbuszra és kisbuszra nyert támogatást a Klebelsberg Központ, amelyekkel régi, hagyományos hajtású járműveket váltanak ki. A tanulók szállítására használt elektromos buszok szerte az országban, 29 városban állnak szolgálatba.

‌
‌

2023_12_20_ionity_sormas_02

Így tölthetsz sokkal olcsóbban. Itt a nyár, sokan kelnek útra villanyautóval, és akár komoly pénzösszegeket is otthagyhatnak a töltőállomásokon. Vannak azonban olyan csomagok, amikre még rövid időre is érdemes lehet előfizetni, mert sokat spórolhatunk velük.

‌
‌

windmill surrounded by grass during daytime by Karsten Würth (@karsten_wuerth)

Meg sem fagytak, áramuk is van. Sosem támaszkodott még akkora arányban megújuló energiára Németország, mint az idei év első három hónapjában. Atomenergiának már nyoma sincs, valamint a lignit és a kőszén szerepe is csökkent, de vajon hogyan tudják mégis működtetni a hálózatot?

‌
‌
‌
‌
Ezt az e-mailt azért kaptad, mert csatlakoztál a Villanyautósok Közösségéhez a(z) címmel. Ha nem szeretnél heti rendszerességgel hírösszefoglalókat kapni, akkor ezt ide kattintva le tudod mondani.
webes változat - leiratkozás - profil módosítása
Logo
© 2025 Villanyautósok, Minden jog fenntartva.
‌