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 Az EU minap bejelentett, a kínai gyártású villanyautókat sújtó kiegyenlítő vámja valószínűleg áremelésre kényszerít majd több autógyártót – és nem csak a kínai márkákat. A Tesla már be is jelentette, hogy július 1-től drágább lesz a Model 3. Nem tudni mennyivel A Rhodium Group EU és Kína kereskedelmi kapcsolataival foglalkozó senior elemzője, Gregor Sebastian szerint a Bizottság a vizsgálattal együttműködő gyártók közé sorolta az Aiways, a JAC, a BMW, a Chery, az FAW, a Changan, a Dongfeng (Seres), a GWM (Ora, Wey), a Leapmotor, a Nanjing Golden Dragon Bus, a NIO, a Tesla, és az Xpeng villanyautó-gyártókat, így ők a rendes 10 százalékos vámon felül „csak” további 21 százalékot fizetnek majd július 5-től. Itt vannak a részletek az EU villanyautós büntetővámjáról Ez persze még mindig jobb, mint a nem együttműködő gyártók, és a SAIC által fizetendő, a normál vámtételen felüli extra 38,5 százalék, de faramuci módon több, mint például a BYD 17,5 százalékos büntetése. Így olyan jól sikerült megvédeni az európai autógyártókat, hogy például a BMW többet fizethet, mint a BYD. A Tesla egyébként már kérelmezte az egyedi elbírálást, azaz hogy ne az általános kiegyenlítő vámot, hanem a saját érintettségének megfelelő, feltételezhetőleg ennél kisebb tételt szabják ki rá, de ennek kiértékelése a teljes vizsgálat lezárultáig, novemberig tart, így addig nekik is a +21 százalékkal kell számolniuk. Gyakori kérdés, hogy mégis miért érintett a BMW, vagy a Tesla ebben az ügyben, hiszen valószínűleg őket nem támogatta közvetlenül a kínai kormány. A vizsgálat ugyanakkor a teljes ellátási láncot érinti, így ha ezen cégek helyi beszállítói tiltott támogatást kaptak, akkor rájuk is kiszabja az EU a büntetést. A Tesla már ennek megfelelően frissítette is európai weboldalát, hiszen a Model 3 jelenleg a sanghaji gyárból érkezik hozzánk, az amerikai Fremont csak az Egyesült Államokat, Kanadát és Mexikót látja el. A vállalat tájékoztatása szerint július 1-től az emelt vám miatt drágább lesz a kisebbik szedán az EU területén, de hogy mennyivel, azt még nem árulták el. Mivel azonban az ÁFA a már vámmal növelt összegre százalékosan rakódik rá, a vámemelés hatása a végső árra még nagyobb lesz, mint azt elsőre gondolnánk. Ha a Tesla a teljes emelést áthárítja az ügyfelekre, akkor számításaink szerint a Model 3 indulóára a jelenlegi 17 millióról 20 millió forintra nőhet, a 22,4 millióról induló legdrágább sportváltozat pedig 26,6 millió felett fog kezdődni. Forrás: tesla.com Így a cég arra biztatja az érdeklődőket, hogy a hónap végéig vegyék át autóikat, merítsék ki a raktárkészleteket. Forrás: tesla.com Érdekes részlet, hogy az Unió fenntartja a jogot, hogy július 5-től 90 napra visszamenőleg is kivesse az extra vámot, így nem kizárt, hogy a Teslának is utólag benyújtanak majd egy nagyobb számlát. Itt a bejelentés: tényleg közel 50% lehet az EU-s büntetővám a kínai villanyautókra 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!