Öt év kellett hozzá. ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­
Villanyautósok.hu
Addig pofozgatták, míg felnőtté vált
‌
‌

Addig pofozgatták, míg felnőtté vált

A Volkswagen első igazi villanyautójának öt év alatt sikerült teljesen felnőni – addig csinosítgatták, addig fejlesztgették, míg ki nem nőtte kezdeti gyerekbetegségeit, és lett belőle egy igazán jó ár-érték arányú modell. Vezettük a Mazda szedánját, elmondtuk, milyen változások jönnek a Teslánál, beszámoltunk a júniusi villanyautós rekordról, és azt is megmutattuk, hogyan vészelte át Európa energiahálózata a brutális kánikulát.

‌

A hét kedvenc olvasnivalója

2025_07_14_tesla_szerviz_budaors_02

Most már lehet választani. Örömteli hírt kaptak a magyar teslások: megnyílt a második hazai Tesla-szerviz, így remélhetőleg a Váci úton működő műhely háromhónapos várólistája is rövidülni fog a jövőben.

‌
‌

A hét kedvenc videója

2025-07-14_ford_supertruck_goodwood_01

Goodwood sztárjai. Hiperautókat megszégyenítő tempóban száguldott végig egy átalakított elektromos kishaszonjármű a goodwoodi pályán, de nem a győztes futam volt az egyetlen látnivaló a rendezvényen: a Honda új kisautója is megmutatta magát.

‌
‌

És ezekről se feledkezz meg:

2025-07-15_dacia_spring_01

Így élénkítenék a piacot. A lassuló eladások miatt három év szünet után visszavezették a villanyautó-vásárlás állami támogatását Európa legnagyobb elektromosautó-piacán. A korábbi támogatási programhoz képest azonban teljesen más feltételekkel állt elő a kormány.

‌
‌

2025-07-15_mercedes_benz_cla_shooting_brake_08

Tágasabb formában. Több mint 760 kilométer hatótávval és szupergyors töltéssel debütált a Mercedes-Benz eddigi első tisztán elektromos kombi modellje. Mutatjuk a részleteket a jövő év elejétől rendelhető újdonságról.

‌
‌

2021-12-11_opel_vivaro-e_hydrogen_03

Zsákutca. Hetekkel a sorozatgyártás előtt elkaszálta hidrogénautó-programját a Stellantis, hogy inkább hibrid és elektromos járművek fejlesztésére koncentráljon. Egy év alatt rájöttek, hogy sem elég töltőállomás, sem elég vásárló nincs a hidrogénes furgonokhoz.

‌
‌

2025-06-25_volkswagen_id3_start_prime_22

Minden a helyére került. A Volkswagen ID.3 forradalmi modellnek ígérkezett, de fapados felszereltségével és túl magas árával végül nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Most viszont érkezett egy változat, ami túllép a kezdeti hibákon, és tényleg megérős választás tud lenni. Tesztünkből kiderül, miért!

‌
‌

2025_01_20_kia_ev3_46

Erős hónap volt. Soha nem került még forgalomba egy hónap alatt annyi új elektromos autó Magyarországon, mint júniusban. De vajon mely modellek népszerűségének köszönhető az új rekord? Íme a toplista!

‌
‌

2025_07_14_villamteszt_mazda_6e_048

Az első menetpróba. A dizájn elegáns, a belső prémium és tágas – de vajon milyen mozgásban a Mazda új villanyautója? Közel 200 kilométert vezettük változatos körülmények között a szedánt, elmondjuk, mit tudtunk meg róla.

‌
‌

2025-07-11_tesla_eladatlan_autok_08

Nem elhanyagolható extra táv. Egyre valószínűbb, hogy hamarosan Európába is megérkeznek a megnövelt hatótávú Teslák, és most arról is kaptunk infót, hogy pontosan milyen adatokra számíthatunk. Lesz olyan típus, ami több mint 50 kilométerrel megy majd többet.

‌
‌

2025_07_17_pecs_tesla_supercharger_01

Előfizetéssel olcsóbb. Változtak a díjak a hazai Supercharger-hálózaton, Teslával alacsonyabb áron lehet tölteni, más típusokkal viszont többet kell fizetni a cég oszlopain. Eközben megkezdődött egy új magyarországi állomás építése is.

‌
‌

official_tesla_model_y_l_miit_003_cover

L-es méret. Hatszemélyes Tesla Model Y került sorozatgyártásba, amely nemcsak hosszabb, hanem magasabb is az alaptípusnál, így a harmadik sorban ülőknek is nagyobb fejtér juthat. Itt van minden, amit a nyújtott Tesláról tudni lehet.

‌
‌

white and blue cloudy sky CHUTTERSNAP (@chuttersnap)

Izzottak a vezetékek. Június végén kegyetlen hőhullám vonult át Európán, ami a kontinens energiahálózatát sem kímélte: erőműveket kellett leállítani, miközben nőtt az áramigény. Hogyan tudtuk ezt átvészelni? Kiderül a cikkünkből!

‌
‌
‌
‌
Ezt az e-mailt azért kaptad, mert csatlakoztál a Villanyautósok Közösségéhez a(z) címmel. Ha nem szeretnél heti rendszerességgel hírösszefoglalókat kapni, akkor ezt ide kattintva le tudod mondani.
webes változat - leiratkozás - profil módosítása
Logo
© 2025 Villanyautósok, Minden jog fenntartva.
‌