Logo
Jók lesznek ezek a robotok, csak ne akarjanak leigázni
‌
‌

Jók lesznek ezek a robotok, csak ne akarjanak leigázni

Élnél olyan világban, ahol nem kell dolgozni, és minden ingyen van? A Tesla szerint lehetséges, de még ha nem is hiszünk a tündérmesékben Elon Musk robotjai gyökeresen felforgathatják a gazdaságot. Mozgalmas hetünk volt, megalakult a Magyar Elektromobilitás Egyesület, megnéztük egy villanyautó szétszedését, és megtekinthetők a videók is a Kutatók Éjszakáján előadott prezentációinkról. Hurrikánban szerencsére nem kellett villanyautóznunk, a napelemekkel viszont meggyűlt a bajunk.

‌

A hét kedvenc olvasnivalója

2021_07_21_napelem

A napelemek árnyoldala. Nem bírja a hálózat a napelemes rendszereket? Furcsa és egyben aggasztó problémára hívtuk fel a figyelmet, ami koránt sem biztos, hogy elszigetelt eset. Vajon lesz rá megoldás, vagy egyre súlyosabbá válik?

‌
‌

A hét kedvenc videója

2022-10-08_kutatok_ejszakaja_01

Kutatónak álltunk. Milyen tévhitek keringenek az elektromos autókról? Hogyan kell tölteni őket és milyen akkumulátorokat fogunk használni a jövőben? Lehet-e alternatíva a hidrogénautó? Ha átfogó képet szeretnél kapni az elektromobilitásról, ezeket a videókat nézd meg!

‌
‌

És ezekről se feledkezz meg:

2022_10_04_meg_a_hurrikan_utan_is_01

Így tudsz tévézni áramszünet alatt. Hatalmas pusztítást végzett az Ian hurrikán Floridában, amely ismét rávilágított arra, hogyan használhatók az elektromos autók egy ilyen vészhelyzetben. Volt, aki főzőcskézett, más pedig nekivágott az elárasztott utaknak.  

‌
‌

2021-10-29_toyota_bz4x_022

Előkerült a csavarhúzó. Három hónapig állt a világ legnagyobb autógyártója által kínált egyetlen globális villanyautó sorozatgyártása, miután egy balesetveszélyes hiba miatt vissza kellett hívni a kiszállított példányokat. A héten végre újraindult a termelés.  

‌
‌

2021_07_30_catl_natrium_ion_01

Kína viszi a sót. Várható volt, hogy a lítium magas ára miatt újabb és újabb ásványkincsek jelenhetnek meg az akkutechnológiában. Kína már dolgozik is gőzerővel a gyártási kapacitás kiépítésén egy olyan megoldás számára, ami drámaian csökkentheti az akkuk árát.

‌
‌

2022_10_02_tesla_optimus_nem_artana_szakszervezetet_alapitanil_03

Transformers – Elon Musktól. Hol tart a Tesla mesterséges intelligenciájának fejlesztése? A második AI Day-en szó volt a cég szuperszámítógépéről, az önvezetésről, és bemutatkozott Bumble C is. Jobban érdekel, hogy hány autót sikerült gyártani a második negyedévben? Arra is tudjuk a választ!

‌
‌

2022-10-05_elmob_alakulo_tanpalya_16

Nem csak villanyautósoknak. Fontos mérföldkőhöz érkezett a hazai e-mobilitás: az ország legelhivatottabb villanyautósai megalapították a Magyar Elektromobilitás Egyesületet. Hogy mi a szervezet célja, és milyen eszközökkel segíti az elektromos járművek terjedését, az itt kiderül.

‌
‌

2022-10-05_kbvip_tolto

Akkus töltők jönnek Kínából. Napelemekkel összekapcsolható, akkumulátorral kiegészített elektromos töltőállomásokat hoz Magyarországra és más európai országokba egy kínai cég. De miért jó az, ha akkumulátor van egy töltőben? Elmagyarázzuk!

‌
‌

2022-09-01_citroën_e-berlingo_68

Mínusz egy a listán. Újabb város jelentette be az ingyenes parkolás végét, amely hajtástól függetlenül minden zöld rendszámos járműre vonatkozik. Emellett emelkednek a parkolódíjak, és parkolóbérletet vásárolni sem lesz olyan egyszerű.

‌
‌

2021-10-24_hyundai_ioniq_5_06

Méltó utód? A Hyundai lépett előre az első, saját elektromos padlólemezre épített villanyautójával, de vajon méltó-e az IONIQ névre ez a furcsa formájú, kicsit retro, kicsit futurisztikus jármű? Alaposan próbára tettük a nagy hatótávú IONIQ 5-öt.

‌
‌

2022_10_01_dongfeng_seres3_akku_szereles_09

Ne próbáld ki otthon. Hogy néz ki egy kínai villanyautó belülről? Mennyire bonyolult és veszélyes az elektromos járművek szerelése? Részt vettünk a Dongfeng oktatásán, ahol egy akkumulátort is szétkaptak nekünk.

‌
‌

ETELE Plaza 20221001

Plázába nem mindenki vásárolni jár. Sorra válnak fizetőssé a korábban ingyenesen használható elektromos töltőállomások, és most újabb helyszínen mutatkozott meg, mi a baj az ingyen töltéssel. Az viszont nem biztos, hogy az új, fizetős rendszer ilyen formában sokkal jobb lesz a budapesti plázában.

‌
‌
‌
Megosztás a következővel: TwitterMegosztás a következővel: Facebook
‌
Ezt az e-mailt azért kaptad, mert csatlakoztál a Villanyautósok Közösségéhez a(z) címmel. Ha nem szeretnél heti rendszerességgel hírösszefoglalókat kapni, akkor ezt ide kattintva le tudod mondani.
webes változat - leiratkozás - profil módosítása
Logo
© 2025 Villanyautósok, Minden jog fenntartva.
‌