Tovább folytatódik a Toyota első villanyautójának problémás története. Szinte hihetetlen, de a világ legnagyobb autógyártója még mindig nem tudja hogyan oldja meg, hogy a kocsinak ne essenek le a kerekei. Forgalomba viszont így nem kerülhetnek az autók. WTF Évek óta elképedve nézzük, hogy a világ legnagyobb autógyártója utolsóként ébredt fel, és sokáig nem volt hajlandó tisztán elektromos autókat forgalmazni. Ha újabb évek múltán visszatekintünk majd erre az időszakra, valószínűleg csak vakargatni fogjuk a fejünket, amiért a Prius-szal kitaposott ösvényt, az elektromos meghajtásban szerzett tapasztalatot a cég gyakorlatilag kidobta az ablakon, ahelyett, hogy tőkét kovácsolt volna belőle.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 Bár voltak kisebb, kísérletinek mondható próbálozások, mint például a RAV4 rövid ideig élt, Tesla hajtásláncú változata, a bz4X idei startjáig kellett várni az első tömeggyártású, teljesen elektromos modell megjelenésére. Megérkezett Magyarországra a Toyota BZ4X A forgalmazás megkezdése után azonban nem sokáig lehetett örülni a pálfordulásnak, júniusban érkezett a hír, hogy visszahívják mind a 2700 legyártott példányt, amelyből 2200-at szántak Európába, 260-at Amerikába, 10-et Kanadába és 110-et Japánba. Kieshetnek a kerekek, visszahívják az új Toyotát A visszahívások nem ritkák az autóiparban, az pedig bőven benne van a pakliban, hogy egy vadonatúj fejlesztésű modell legelső szériájának gyermekbetegségei lehetnek. Az már azért érdekesebb, hogy egy ennyire tapasztalt gyártóval hogyan fordulhat elő, hogy autóinak kieshet a kereke. Ami viszont tényleg döbbenetes, hogy a problémára a mai napig nem találták meg a megoldást. A Motor 1 kérdésére a cég szóvivője elmondta, hogy még mindig vizsgálják a hibát, és amíg nincs megoldás sem a bZ4X, sem Subaru testvérmodellje a Solterra nem kerülhet a vásárlókhoz. (Utóbbi kiszállításai még egyébként sem kezdődtek meg). Az elővigyázatosság dicséretes és méltányolandó, azonban azt eredményezte, hogy a harmadik negyedévben az Egyesült Államokban egyetlen új elektromos autót sem tudott értékesíteni a vállalat. Gyanítjuk ez a világ többi részén is így van, immár több, mint három hónapja. A Toyota elektromosított modelljeinek eladásai az Egyesült Államokban 2022 első 9 hónapjában. Forrás: Toyota A cég egyébként ettől eltekintve jó hónapot zárt az USA-ban, mivel az eladások éves összehasonlításban 17%-ot emelkedtek, de 2022 egészét tekintve még mindig 15% mínuszban vannak az országban. A cég sajtóközleménye egyébként kiemeli, hogy az amerikai eladásainak immár negyede elektromosított, azaz tisztán elektromos, hibrid és hidrogénautókból állt. Az adat elsőre jó hangzik, a részletek azért ennél kicsit szomorúbbak, ugyanis a RAV4 hibrid változatának 50%-os növekedésétől eltekintve, szinte az összes többi ilyen modell eladásai meredeken estek az USA-ban. A hidrogénes Miraiból például idén eddig több, mint a harmadával kevesebb, 1437 darab fogyott, szeptemberben ráadásul csak hét darabot adtak át, ami 98%-os visszaesés. Az elektromos bZ4X-ből 232-t szállítottak ki, mielőtt leállították az eladásokat. A cég összes többi elektromosított autója hibrid. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!