Logo
Egyszer van ilyen az évben
‌
‌

Egyszer van ilyen az évben

Úgy érzed, hogy senkit sem érdekel a véleményed? Nagyon szeretsz egy elektromos autót, de szerinted nem kapja meg a neki járó figyelmet? Akkor itt a lehetőség, hogy szavazatoddal megvédd a becsületét, és értékes nyereményeket is hazavigyél: keressük az Év Elektromos Autóját! Rengeteget teszteltünk, belekóstoltunk a kínai teherszállításba, gumit pörköltünk a forró aszfalton, és veszekedtünk a Google rendszerével az új Renault-ban. Tovább zöldül Kecskemét, de Biatorbágyon is készül valami izgalmas. Íme a hét legfontosabb hírei!

‌

A hét kedvenc olvasnivalója

2022-07-24-elbukott_a_hosegben_a_negy_evszakos-23

Itt a nagy nyári gumiizzasztás. Kell-e nyári gumi, vagy elég a négyévszakos? Télen ítéletet mondtunk a téli gumik felett, most pedig, hogy megérkezett a hőség, azt is megnéztük, hogy jobban bírja-e a tűzforró aszfaltot a nyári gumi, mint egy négyévszakos abroncs. Ismét megdőlt a városi legenda.  

‌
‌

A hét kedvenc videója

2022-07-25_tesla_presontveny

Játékautók módjára. A Tesla közzétett egy videót arról, hogyan dolgozik az az orbitális méretű présöntő gép, amelyhez foghatót korábban még soha senki nem használt az autóiparban. Ez a berendezés nagyban leegyszerűsíti a gyártást, ezért is követik a nagy autógyártók is Muskék példáját.

‌
‌

És ezekről se feledkezz meg:

2022-07-25_ev2022_cover

Keressük a legjobb elektromos autót! Szerinted melyik elektromos autó érdemelné meg az Év Legjobbja címet? Szavazz, és nyerj értékes nyereményeket!  

‌
‌

2022-07-20_cenntro_logistar_200_van_08

Kínai furgont vezettünk, és menőnek éreztük magunkat. Kipróbáltuk egy alig ismert kínai márka idehaza is forgalmazott elektromos kisteherautóját. Nem sok furgon képes olyan érdeklődést generálni maga körül, mint a szerethető külsejű Logistar 200. Mutatjuk, mennyiért lehet a tiéd.

‌
‌

2022-01-20_nio_norvegia_power_swap_03

Power Swap Made in Hungary. Már egy ideje tudjuk, hogy a kínai NIO hazánkban létesít gyártó- és fejlesztési központot európai terjeszkedésének támogatásához, a legfrissebb bejelentéssel pedig az is kiderült, mit és hol fognak gyártani. A cég több száz embernek ad majd munkát.

‌
‌

2022_07_27_Rimac_Nevera_Peljesac_hid_03

Határtalanul Horvátországban. Stratégiai jelentőségű hidat adtak át Horvátországban, amely szárazföldi összeköttetést biztosít a déli tengerparti sáv és az ország többi része között, két határátlépést is megtakarítva az autósoknak. A híd avatóján elsőként egy különleges elektromos autó hajthatott át.

‌
‌

2022_07_27_mini_aceman_concept_10

Előhúzta az ászt a MINI. A németek napelemmel borított villanyautóját számos változatban láthattuk már, most azonban úgy vitték közönség elé, ahogyan a gyárból is kigurul. Eközben a britek egy olyan újdonsággal álltak elő, ami részben tradicionális, részben teljesen formabontó.  

‌
‌

2021-10-22_mercedes_eqb_kecskemet_05

Kecskemét új jövevénye. A Mercedes magyar gyára már most fontos szerepet játszik a vállalat elektrifikációs stratégiájában, de az elkövetkezendő években emelik a téteket: új villanyautók gyártása indul meg, 2025-ben pedig egy sorsdöntő modell is nálunk fog készülni, miközben egyre tisztul a termelés.

‌
‌

2022-07-12_renault_megane_e-tech_22

A kacsasegg már a múlté. A Renault Mégane egy igazi ikon, de képes lesz elektromosként is akkora sikert aratni, mint hagyományosként? Alaposan leteszteltük a franciák újdonságát, megszenvedtünk az operációs rendszerrel, és belefutottunk sok hibába, mégis nehéz haragudni rá. Csak ne lenne ilyen drága.

‌
‌

2021-08-20_kina_zaszlo

Telepakolják a tengert szélturbinával. Meddig lesz még Kína a Föld fekete szégyenfoltja? Mindenki az európai megújuló energiás törekvésekre figyel, miközben pár ezer kilométerrel arrébb elképzelhetetlen mértékben telepítik a szélerőműveket és napelemeket. Így áll át Kína tiszta energiatermelésre.

‌
‌

2022_07_23_storaenso

Mi fán terem az akkumulátor? Innovatív ötlettel állt elő egy svéd akkumulátorgyártó: fából készítenének anódot, ami nem csupán az európai értéklánc bővítését jelentené, hanem olcsóbb akkukémiát, és fenntartható előállítást is biztosítana. De hogyan lehet a fát villanyautó-akkuhoz használni?

‌
‌

2019_07_31_tesla_megapack_01

33 milliárdos hálózatfejlesztés. Új pályázatot hirdetett a Technológiai és Ipari Minisztérium, a keretből országosan legalább 33 MW kapacitású villamosenergia-tároló kerülhet telepítésre a következő három évben Magyarországon, segítve a megújulók integrálását.

‌
‌
‌
Megosztás a következővel: TwitterMegosztás a következővel: Facebook
‌
Ezt az e-mailt azért kaptad, mert csatlakoztál a Villanyautósok Közösségéhez a(z) címmel. Ha nem szeretnél heti rendszerességgel hírösszefoglalókat kapni, akkor ezt ide kattintva le tudod mondani.
webes változat - leiratkozás - profil módosítása
Logo
© 2025 Villanyautósok, Minden jog fenntartva.
‌