Ez majd megold minden problémát. ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏
|
A hét kedvenc olvasnivalója
Félnek a tűztől. Lényegesen megnehezíti a villanyautózást Görögországban a kormány által közzétett új rendelet az alternatív hajtású járművek tengeri szállításáról. Kellemetlen meglepetés érheti azokat a nyaralókat, akik nincsenek erre felkészülve.
|
|
|
|
A hét kedvenc videója
A villanyautózás országa. A teherszállítás egyik vezető szereplőjétől kaptunk meghívást Norvégiába, hogy megismerjük elektrifikációs stratégiáját és termékeit. Ki is próbálhattuk a vállalat elektromos kamionját, de utunk során egy idehaza még fantáziavilágba illő töltőállomáson is jártunk, amit videón mutatunk meg.
|
|
|
|
És ezekről se feledkezz meg:
|
|
Ennél áramvonalasabbat még nem gyártottak. A márka legelső globális piacra szánt modelljeként mutatkozott be a Jeep Wagoneer S, ami már a Stellantis csoport veterán padlólemezét is maga mögött hagyta, és vadonatúj műszaki alapon megy sorozatgyártásba. Mutatjuk, mire képes az elektromos SUV.
|
|
|
|
Érdeklődés hiányában. 119 év után végleg bezárja kapuit a Genfi Autószalon. A neves eseményt a koronavírus járvány küldte padlóra, amiből már képtelen volt felállni – a szervezők szerint az autógyártók és a látogatók érdeklődése is alábbhagyott, így jövőre már nem rendezik meg a svájci show-t.
|
|
|
|
Ők járnak a legrosszabbul. Már szinte biztos, hogy emelni fogja az Európai Unió a kínai gyártású import villanyautókra kiszabott vámot, ez pedig jelentős áremelkedéshez vezet majd számos elektromos modellnél. A változás nem csupán kínai márkákat érint: a BMW, és a Dacia termékei is drágulhatnak.
|
|
|
|
Lesz még olcsóbb is. Az olcsó villanyautó jelentése sokat változott az elmúlt években, de a Citroën annyira közel visz minket hozzá, amennyire csak lehet: 10 millió forintért kifejezetten nagy tudást kínál, pláne legnagyobb vetélytársához képest. Kipróbáltuk az ëC3-at.
|
|
|
|
Csak bedugod, és már megy is. A töltőcsatlakozó-szabványok fejlesztésére szakosodott globális szervezet, a CharIN bejelentette új protokollját, amely egy óriási lökés lehet a Plug&Charge technológia terjedéséhez. Nem vagyunk messze attól, hogy egyszerűbb legyen a villanyautó-töltés, mint egy tankolás.
|
|
|
|
Csontvázak a szekrényben. Tovább dagad a japán adatcsalási botrány, újabb autógyártókról derült ki, hogy kozmetikázták az adataikat. Bűvészkedtek a töréstesztekkel és a kibocsátási értékekkel, néhány modellnél a zajszint és a fékút sem felel meg a valóságnak. Mutatjuk, milyen titkokra derült fény.
|
|
|
|
Hátraarc. A villanyautó-eladások lassulását az akkumulátorgyártó cégek is érzik a bőrükön. A kínai Svolt egy nagy megrendelést bukott el nemrég, ami miatt úgy döntött, mégsem építi meg új akkugyárát Európában.
|
|
|
|
Nem jutott mindenkinek. 4 hidrogénhajtású, és 11 db akkumulátoros elektromos autóbuszra adtak le támogatási kérelmet a HUMDA pályázatán a magyar városok, ám a napokban kiderült, hogy ezen járművek felére sem elegendő a forrás. Három városnak jut pénz, kettő tartaléklistára került.
|
|
|
|