Ez majd megold minden problémát. ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­
Villanyautósok.hu
Lázmérés, csak autóknak
‌
‌

Lázmérés, csak autóknak

Emlékszünk még a pandémia idejére, amikor a zárt terek bejáratainál lázmérős alakok fogadtak minket? Valami hasonlót képzeltek el a görögök a kompjaikon szállított villanyautóknak, egy új rendelet előírja ugyanis az akku hőmérsékletének mérését és a töltöttségi szint leolvasását – bár a megvalósítással még lesznek gondok. Norvégiában jártunk, ahol elektromos teherautókkal ismerkedtünk, kipróbáltuk az olcsó villany-Citroent, és azt is elmondjuk, mely modellek vásárlóit sújtja legjobban az EU tervezett vámnövelése.

‌

A hét kedvenc olvasnivalója

2024-06-03_gorogorszag_komp_hajo_04

Félnek a tűztől. Lényegesen megnehezíti a villanyautózást Görögországban a kormány által közzétett új rendelet az alternatív hajtású járművek tengeri szállításáról. Kellemetlen meglepetés érheti azokat a nyaralókat, akik nincsenek erre felkészülve.

‌
‌

A hét kedvenc videója

2024-05-26_scania_norvegia_17

A villanyautózás országa. A teherszállítás egyik vezető szereplőjétől kaptunk meghívást Norvégiába, hogy megismerjük elektrifikációs stratégiáját és termékeit. Ki is próbálhattuk a vállalat elektromos kamionját, de utunk során egy idehaza még fantáziavilágba illő töltőállomáson is jártunk, amit videón mutatunk meg.

‌
‌

És ezekről se feledkezz meg:

2024-02-10_volvo_ex30_109

Százezer zöld rendszámpár. Ismét nagyot bővült a zöld rendszámos járműállomány, és ezzel a százezres mérföldkő közelébe érkezett a magyar utakon futó környezetbarát hajtású gépjárművek száma. Májusban a Volvo lenyomta a Teslát, a kisteherautók között pedig a Ford ment nagyot.

‌
‌

2024-06-03_Jeep_Wagoneer_S_19

Ennél áramvonalasabbat még nem gyártottak. A márka legelső globális piacra szánt modelljeként mutatkozott be a Jeep Wagoneer S, ami már a Stellantis csoport veterán padlólemezét is maga mögött hagyta, és vadonatúj műszaki alapon megy sorozatgyártásba. Mutatjuk, mire képes az elektromos SUV.

‌
‌

2024-06-03_genfi_autoszalon_03

Érdeklődés hiányában. 119 év után végleg bezárja kapuit a Genfi Autószalon. A neves eseményt a koronavírus járvány küldte padlóra, amiből már képtelen volt felállni – a szervezők szerint az autógyártók és a látogatók érdeklődése is alábbhagyott, így jövőre már nem rendezik meg a svájci show-t.

‌
‌

official_dacia_spring_2024_08

Ők járnak a legrosszabbul. Már szinte biztos, hogy emelni fogja az Európai Unió a kínai gyártású import villanyautókra kiszabott vámot, ez pedig jelentős áremelkedéshez vezet majd számos elektromos modellnél. A változás nem csupán kínai márkákat érint: a BMW, és a Dacia termékei is drágulhatnak.  

‌
‌

2024_06_03_citroen_ec3_54

Lesz még olcsóbb is. Az olcsó villanyautó jelentése sokat változott az elmúlt években, de a Citroën annyira közel visz minket hozzá, amennyire csak lehet: 10 millió forintért kifejezetten nagy tudást kínál, pláne legnagyobb vetélytársához képest. Kipróbáltuk az ëC3-at.

‌
‌

2023_10_09_kia_plug&charge_01

Csak bedugod, és már megy is. A töltőcsatlakozó-szabványok fejlesztésére szakosodott globális szervezet, a CharIN bejelentette új protokollját, amely egy óriási lökés lehet a Plug&Charge technológia terjedéséhez. Nem vagyunk messze attól, hogy egyszerűbb legyen a villanyautó-töltés, mint egy tankolás.

‌
‌

toyota-20190724-005-2

Csontvázak a szekrényben. Tovább dagad a japán adatcsalási botrány, újabb autógyártókról derült ki, hogy kozmetikázták az adataikat. Bűvészkedtek a töréstesztekkel és a kibocsátási értékekkel, néhány modellnél a zajszint és a fékút sem felel meg a valóságnak. Mutatjuk, milyen titkokra derült fény.  

‌
‌

SVOLT - Rendering Überherrn

Hátraarc. A villanyautó-eladások lassulását az akkumulátorgyártó cégek is érzik a bőrükön. A kínai Svolt egy nagy megrendelést bukott el nemrég, ami miatt úgy döntött, mégsem építi meg új akkugyárát Európában.

‌
‌

2024_02_02_miskolc_humda_hidrogénbusz

Nem jutott mindenkinek. 4 hidrogénhajtású, és 11 db akkumulátoros elektromos autóbuszra adtak le támogatási kérelmet a HUMDA pályázatán a magyar városok, ám a napokban kiderült, hogy ezen járművek felére sem elegendő a forrás. Három városnak jut pénz, kettő tartaléklistára került.

‌
‌

official_siemens_mireo_plus_b

Így már mindjárt más. A Tesla rengeteg kritikát kapott amiatt, hogy dízelvonatokkal utaztatja alkalmazottjait a berlini gyárába, ám ennek most vége. Hamarosan sínre rakják a vadonatúj, akkumulátoros vonatot, amivel akár 140 km/h sebességgel is suhanhatnak dolgozni a munkások.

‌
‌
‌
‌
Ezt az e-mailt azért kaptad, mert csatlakoztál a Villanyautósok Közösségéhez a(z) címmel. Ha nem szeretnél heti rendszerességgel hírösszefoglalókat kapni, akkor ezt ide kattintva le tudod mondani.
webes változat - leiratkozás - profil módosítása
Logo
© 2025 Villanyautósok, Minden jog fenntartva.
‌