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 Ahogy arról tavaly beszámoltunk, szeptemberben napi 60 járattal elindult a német Tesla gyár személyszállító vasúti járata, amely a területen dolgozó több mint 11.000 munkás egy részét szállítja azóta is nap mint nap. A járat nemcsak a cég alkalmazottainak, de mindenkinek ingyenes. Most sokat javul a szolgáltatás optikája. Dízel helyett Amikor a járat elindult sokan üdvözölték, hogy alapvetően környezetkímélő és a helyieket a dugóktól is megóvó módon jut el a sok alkalmazott a gyárba, de azért akadtak szép számmal, akik nem győztek gúnyolódni azon, hogy dízel vonat jár a villanyautó gyárba. Napi 60 járattal indul a Giga Berlin kisvasútja Pedig a vállalatnak sok választása nem volt, a vasútvonal ezen része ugyanis nincs végig villamosítva, így a szolgáltató, akit megbíztak a járatok üzemeltetésével kénytelen volt dízeleket üzembe állítani. Most a napokban azonban kifut a jelenlegi szerződés, ráadásul az üzemeltetőnek más vonalakon van szüksége a szerelvényekre, így június 14-én közlekedik utoljára a járat. Így átmenetileg más opciók után kell néznie a napi 3000 utasnak. Siemens Mireo Plus B – valószínűleg ilyenek járnak majd az autógyárba is. Júliustól azonban újraindul a szolgáltatás, mégpedig nem is akármilyen formában. A tervek szerint a Siemens akkumulátoros villanyvonatjai fognak közlekedni a vonalon, így a jövőben elektromos járatokkal lehet bejárni a villanyautó gyárba – írja a Berliner Zeitung. Úgy tudjuk a német ipari óriás Mireo Plus B néven forgalmazza akkumulátoros személyvonatjait, amelyek maximális 1,7 MW teljesítményre és 140 km/h sebességre képesek és akkus üzemmódban 80-120 kilométeres hatótávval rendelkeznek. A Siemens LTO, azaz lítium-titán-oxid akkumulátorokat használ, amelyek különösen nagy élettartamúak, és képesek a hatalmas mennyiségű fékenergia befogadására is. Az akkucellák élettartamát 10-15 évre becsülik, így a gyártó úgy számol, hogy azokat a szerelvény élettartama alatt majd egyszer cserélni kell. A Toshiba által Japánban gyártott akkumulátorok az utascella padlólemeze alatt vannak. Akkus motorvonatokat vásárol a MÁV Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, Szöcske vagy Balázs ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!