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 Jelentősen szigorítja az alternatív meghajtású járművek tengeri szállítására vonatkozó feltételeket a görög kormány áprilisban bevezetett rendelkezése, amely a döntéshozók szerint a múltban látott balesetek, és ezzel együtt a tűz és a mérgező gázok kiömlésének kockázatának csökkentésére szolgál. A ország tengerügyi és szigetpolitikai minisztériuma által kiadott, 2024. április 16-án kelt, 2070.0/28541/2024 számú, „Kiegészítő intézkedések az alternatív üzemanyagot használó járművek szállítása során” című rendelkezése kimondja, hogy tisztán elektromos és hibrid meghajtású járművek esetén a nagyfeszültségű akkumulátor töltöttségi szintje nem haladhatja meg a 40%-ot. A szabályozás szerint az akkumulátor hőmérsékletét is ellenőrizni kell a felrakodáskor. LPG és CNG hajtású járműveknél az üzemanyagtartály töltöttsége nem lépheti túl az 50%-ot. Forrás: BlueStar Ferries A tulajdonosoknak az utazás előtt meg kell győződniük arról, hogy autójuk akkumulátora és üzemanyagtartálya sérülésmentes, utazás közben pedig az autó által jelzett esetleges hibaüzenetről azonnal kötelesek értesíteni a személyzetet. Az elektromos autók töltése a fedélzeten tilos, és rendszeresen ellenőrizni szükséges, hogy egyetlen jármű sincs az elektromos hálózatra csatlakoztatva. Egy görög utazási ügynökség értesülései szerint a rendelet minden, járművet szállító kompra és hajóra vonatkozik Görögországban, a megvalósítás azonban egyelőre döcögős, ugyanis az ellenőrzések plusz terheket rónak a személyzet tagjaira. A parti őrség azonban megerősítette, hogy az ő alkalmazottaik ellenőrzéseket fognak végrehajtani a szabályok betartatása érdekében. A ferryscanner.com beszámolója azt is hozzáteszi, hogy a szigorítás az elektromosautó-tulajdonosok számára is alaposabb tervezést von maga után az ország meglehetősen hiányos töltőinfrastruktúrája miatt. Forrás: Volkswagen A görög kormány a Fremantle Highway teherhajó balesetéhez hasonló tragédiákat igyekszik elkerülni, noha számos tanulmány és statisztika is azt támasztja alá, hogy az elektromos járművek semmivel sem tűzveszélyesebbek, mint a hagyományos hajtású autók. A német ADAC mindazonáltal hozzáteszi, hogy valóban van helye bizonyos intézkedéseknek, de az ehhez hasonló korlátozások helyett a személyzet felkészültségét kellene növelni arra az eshetőségre, ha egy hibás jármű – meghajtástól függetlenül – kigyullad. Ez egyaránt vonatkozik az elektromosautó-tüzek és a hagyományos autók kigyulladása közötti különbségek megértésére, és az oltáshoz szükséges felszerelés biztosítására. Nagyságrendekkel tűzveszélyesebb a hagyományos autó, mint az elektromos Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!