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
auto
2024. 10. 15. kedd

Mégsem épít európai akkugyárat az Svolt a BMW-nek

elektromosautó-akkumulátor
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

A változó piaci viszonyok és egy nagy megrendelés visszamondása az oka annak, hogy az Svolt mégsem építi meg második európai akkugyárát.

A visszatáncoló ügyfél állítólag a BMW volt – írja az Automotive News Europe.

Változó viszonyok

A kínai Great Wall Motorshoz (GWM) tartozó Svolt az elmúlt években hárommilliárd jüan, közel 400 millió euró veszteséget halmozott fel, de ez nem tántorította el a céget attól, hogy nagyszabású tervei legyenek. Európában öt, összesen legalább 50 GWh kapacitásnyi akkugyárat terveztek, 2025-re pedig világviszonylatban 100 GWh volt a cél.

Az európai tervekből eddig egy üzem építése kezdődött meg, illetve még az is csak a tervezés egyik fázisánál tart, és a cég legfrissebb közleménye szerint egyelőre nem tudják megjósolni, mikor nyílik meg a gyár a német Überherrn városában. Júliusban viszont megkezdi működését Heusweiler településén a vállalat akkumodul és akkupakk összeszerelő üzeme.

Az viszont most világossá vált, hogy a cég feladja a második német akkugyár tervét, amely Lauchhammerben, Berlintől nagyjából 150 kilométerre délre épült volna meg.

A vállat itt egy volt szélturbinagyárat vásárolt meg még 2022-ben, és 2025-re tervezték az akkucellák gyártásának megkezdését. Az Svolt a döntést a változékony európai piaccal és egy nagy ügyfél megrendelésének visszamondásával indokolta. Bár hivatalosan nem erősítették meg, az SR Fernsehen regionális német televízió szerint a BMW-ről van szó.

Az anyavállalat GWM egyébként úgy általában is átgondolja európai terveit. A cég a napokban jelentette be, hogy bezárja Münchenben található európai központját, amely részben az Svolt európai terjeszkedését segítette volna. Ennek egyik oka, a dugába dőlt akkugyár mellett, a horizonton lebegő megemelt Uniós vámok, amelyek negatívan befolyásolhatják az Ora és Wey márkák európai terjeszkedését.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.