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 Nem csak a személyautók, az elektromos kishaszongépjárművek májusi értékesítési adatai is megérkeztek a Datahouse-tól. A Fordnál nem unatkoztak. Tovább növekedett a villanyautók aránya májusban Típusok Amikor a múlt héten feldolgoztuk az év első négy hónapjának adatait, a legmeglepőbb talán az volt, hogy az elektromos furgonok listáját nem a Ford Transit elektromos változata vezette. Az amerikai márka évek óta piacvezető az LCV szegmensben, van elektromos változat is a Transitból, ami ráadásul népszerű is – ehhez képest csak negyedikek voltak. Most egyetlen hónap alatt 58 darabot adtak át a tisztán elektromos változatból, és ezzel a havi és az éves listán is visszaszerezték az első helyet. Májusban a második a Dacia Spring furgon változata lett – ha van olvasónk, akinél a cég ilyet használ, kíváncsiak lennénk, hogy mit szállítanak vele. Kajához, kisebb csomagokhoz, vagy szervizes autónak is ideális lehet a városokban, ha nem szükséges valami nagyobb. A hónapban a harmadik a Toyota Proace City, ami igazából egy Stellantis termék japán álruhában. A lista további helyein már csak 10-nél kisebb példányszámokat látunk. # Típus 2024. május 2024. január-május 1 FORD TRANSIT 58 88 2 DACIA SPRING VAN 19 48 3 TOYOTA PROACE CITY 10 55 4 MERCEDES CITAN 8 22 5 BYD ETP3 6 33 6 VW ID.BUZZ CARGO 6 16 7 RENAULT KANGOO VAN 3 6 8 CENNTRO LOGISTAR 200 3 3 9 MERCEDES SPRINTER 3 7 10 OPEL COMBO 2 15 11 CENNTOR LOGISTAR 100 2 12 12 TOYOTA PROACE 2 17 13 VW CRAFTER 1 1 14 GOUPIL G6 1 9 15 CTROEN JUMPY 1 4 16 OPEL VIVARO 1 51 Egyéb: 0 69 Összesen: 126 456 Az éves összesítésben a Ford és a Toyota modelljei mögött az az Opel Vivaro a harmadik, amely előző hónapban még a trónbitorló volt. A harmadik, negyedik és ötödik hely között alig pár autó van, olyan ez, mint egy nagyon szoros Forma 1-es időmérő – ebből még bármi lehet a futamon, azaz az év végéig. A BYD az ötödik helyen a kisáruszállítók listájára is belépett májusban. Idén a legnagyobb növekedést a Toyota Proace City, a Mercedes Vitro és az Opel Vivaro tudták felmutatni, a legnagyobbat pedig a Mercedes Sprinter, a Renault Kangoo Van és a Volkswagen ID.Buzz eladásai estek. A Mercinél az új, nagyobb hatótávú változat érkezése lehet a magyarázat, de a 2022-es Kangoo és szintén kétéves ID.Buzz modellek még elég frissek ahhoz, hogy aggasztó legyen ez az eredmény. # Típus 2024. január-május Változás 1 FORD TRANSIT 88 80% 2 TOYOTA PROACE CITY 55 588% 3 OPEL VIVARO 51 113% 4 DACIA SPRING 48 0% 5 BYD ETP3 33 – 6 MERCEDES CITAN 22 0% 7 NISSAN TOWNSTAR 21 -13% 8 MERCEDES VITO 20 150% 9 TOYOTA PROACE 17 0% 10 VOLKSWAGEN ID.BUZZ CARGO 16 -36% 11 OPEL COMBO 15 7% 12 CENNTRO LOGISTAR 100 12 – 13 PEUGEOT PARTNER 10 0% 14 PEUGEOT EXPERT 10 0% 15 GOUPIL G6 9 80% 16 MERCEDES SPRINTER 7 -81% 17 RENAULT KANGOO VAN 6 -40% 18 CITROEN BERLINGO 5 25% 19 CITROEN JUMPY 4 100% 20 CENNTRO LOGISTAR 200 3 50% Egyéb: 4 Összesen: 456 76% Márkák A márkák rangsorát is a Ford vezeti májusban, utána a Dacia és a Toyota, majd a Mecedes követeznek még két számjegyű darabszámokkal. # Márka 2024. május 2024. január-május 1 FORD 58 88 2 DACIA 19 48 3 TOYOTA 12 72 4 MERCEDES 11 49 5 VOLKSWAGEN 7 17 6 BYD 6 33 7 CENNTRO 5 17 8 OPEL 3 66 9 RENAULT 3 6 10 CITROEN 1 9 11 GOUPIL 1 9 Összesen: 126 456 Az éves listát is a típusokhoz hasonló sorrend jellemzi, a Fordot a Toyota és az Opel követi, majd a Mercedes és a Dacia zárják a TOP 5-öt. # Márka 2024. január-május Változás 1 FORD 88 80% 2 TOYOTA 72 800% 3 OPEL 66 74% 4 MERCEDES 49 11% 5 DACIA 48 – 6 BYD 33 – 7 NISSAN 21 -13% 8 PEUGEOT 20 0% 9 VOLKSWAGEN 17 -39% 10 CENNTRO 17 55% 11 GOUPIL 9 -25% 12 CITROEN 9 50% 13 RENAULT 6 -45% 14 ADDAX 1 – 15 FIAT 0 -100% Összesen: 456 76% Végül csoportszinten is összesítettük az adatokat, hogy ne legyen senkinek hiányérzete. Úgy tűnik, ebben a metszetben a sok lúd Fordot győz mondás lépett életbe, mert a Stellantis, ha a márkái egyenként nem is voltak ehhez elég erősek, de konszernszinten lenyomta a Fordot és megszerezte az első helyet. Kérdés lesz-e még ilyen erős hónapja a Transitnak, mert ha június a májushoz hasonló, akkor rövid lesz az öröm a konkurenciánál. A változásokat itt most csoportszinten nézzük, és kiemelkedik a Toyota és a Renault Csoport eredménye – utóbbit a Dacia repítette 391 százalékra, az anyamárka inkább esett. A legrosszabbul a Volkswagen Csoport számai néznek ki a listán. # Cégcsoport 2024. január-május Változás 1 STELLANTIS 95 34% 2 FORD 88 80% 3 TOYOTA 72 800% 4 RENAULT Group 54 391% 5 MERCEDES Vans 49 11% 6 BYD 33 – 7 NISSAN 21 -13% 8 CENNTRO 17 55% 9 VOLKSWAGEN Group 17 -39% 10 GOUPIL 9 -25% 11 ADDAX 1 – Egyéb 0 Összesen: 456 76% Hajtáslánc A magyar piacon az év első öt hónapjában 10.398 kishaszongépjármű fogyott, ami 19 százalékos növekedés. A hajtásláncok részarányának számait továbbra is komolyan befolyásolja a Toyota Hilux trükkje – a dízel pickupok tudnak biodízellel is működni, ezért a hivatalos besorolásuk az alternatív hajtásláncok közé teszi őket. Így úgy tűnhet, mintha megroppant volna dízelek egyeduralma, pedig dehogy: ha a Hiluxokat is a dízelekhez soroljuk, akkor ennek a hajtásláncnak 92,4 százalékra NŐTT az aránya. A benzinesek aránya viszont nem csak százalékosan csökkent, idén 39 százalékkal kevesebb fogyott, mint tavaly. Érdekes, hogy az LCV kategóriában alig vannak hibridek a listán – vagy a piacon –, eddig mindössze 12-t adtak el ebből a hajtásláncból idén. A tisztán elektromos típusok 4,4 százalékot hasítottak ki a tortából szemben a tavalyi 3 százalékukkal, ami ha nem is világmegváltó adat, legalább fejlődés a megfelelő irányba. 2024.01-05. Adatok: Datahouse. Grafikon: Villanyautósok.hu 45 százalékkal nőttek az elektromos kisteherautók eladásai Magyarországon Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!