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
auto
2024. 06. 14. péntek
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

A vadonatúj Jeep Wagoneer S az amerikai autómárka eddigi legnagyobb, és tulajdonképpen az első igazi ugrása az elektromobilitás világába. Noha a cég a plug-in hibridek mellett már kínál tisztán elektromos modellt is, a minap bemutatott szabadidő-autó két szempontból is hatalmas előrelépést jelent: egyrészt, mert az Avengerrel ellentétben ez már globálisan értékesített modell lesz, másrészt pedig mert immár egy vadonatúj, villanyautók alá fejlesztett padlólemez, az STLA Large adja az alapját.

A Jeep Wagoneer S tengelytávolsága 2870 mm, szélessége 1900 mm (tükrökkel együtt számolva 2123 mm), magassága 1646 mm, hosszúsága pedig 4887 mm. Az autó alapvetően egy közepes méretű városi SUV, de a tervezők összkerékhajtással és 162 mm-es hasmagassággal látták el, hogy az aszfaltról letérve se akadjon el.

A dizájncsapat érdeme, hogy a légellenállási együtthatót (Cd) sikerült 0,29-es szintre csökkenteniük, s így a Wagoneer S minden idők legaerodinamikusabb Jeepje. A tetőn és csomagtérajtón elhelyezett légterelők olyan szögben lettek kialakítva, hogy optimalizálják a légáramlást, míg a süllyesztett ajtókilincsek, és a jármű karosszériájának élei is az áramvonalasság jegyében készültek el. A modell hátsó csomagterének kapacitása 484 liter, de elöl is található egy 58 literes frunk.

Az új modell 600 lóerővel és több mint 800 Nm azonnal leadható nyomatékkal gurul ki a mexikói gyárából. 0-ról 96 km/h-ra mindösszesen 3,4 másodperc alatt gyorsul. A 100 kWh-s akkumulátora 23 perc alatt tölthető 20%-ról 80%-osra, hatótávja pedig több mint 482 km.

A belső dizájnt tekintve meglehetősen modern megközelítést választott a Jeep, az utastér ugyanis több mint 45 hüvelyk használható képernyőterülettel rendelkezik, amely négy különálló kijelzőből tevődik össze: egy 12,3 hüvelykes műszercsoport, egy 12,3 hüvelykes középső infotainment kijelző, amely a vállalat Uconnect 5 rendszerét futtatja, egy 10,25 hüvelykes utasoldali kijelző, valamint egy negyedik érintőképernyő a középkonzolon a klímaberendezés számára.

Rugalmas architektúrájával és nyílt, szoftveresen definiált platformjával a Jeep Wagoneer S innovatív funkciókat és szolgáltatásokat kaphat, beleértve a további automatizált vezetési funkciókat, plusz teljesítményt és egyéb technológiákat az éteren keresztüli (OTA) frissítések által.

A modell 2024 második felében válik elérhetővé először Kanadában és az Egyesült Államokban, a többi piacra való bevezetésről viszont pontosabb információkat egyelőre nem tudni. A Wagoneer S sorozatgyártása hamarosan megkezdődik Mexikóban, a Toluca gyárban.

A Wagoneer S premierjét követően a Jeep egy új tanulmányautót is bemutatott, amelyet kifejezetten a durva terepek meghódításához szükséges karakterisztikákkal tervezett. A Jeep Wagoneer S Trailhawk névre keresztelt koncepció az STLA Large padlólemez rugalmasságát, valamint a tisztán elektromos hajtás és a Jeep márka legendás off-road képességeinek ötvözetét hivatott prezentálni. Az alapmodellhez képest a koncepció egy új, úgynevezett Rock módot is kapott az előkonfigurált programjai közé, valamint emelt felfüggesztéssel, tetősínekkel, és 31,5 hüvelykes terep gumiabroncsokkal is gazdagodott.

Bár egyelőre csupán egy bemutatóautó, nem kizárt, hogy a jövőben készülhet egy terepre optimalizált Wagoneer S is a vásárlóknak a Trailhawk tanulmány mintájára.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.