Logo
Most már elhiszed, amit évek óta mondunk?
‌
‌

Most már elhiszed, amit évek óta mondunk?

Hol töltik a Rivian villanyautóit? Soros-hálózaton. De félre a tréfával: van még olyan, aki komolyan hisz a hidrogénautókban? Régóta megy a vita azon, hogy mekkora szerepe lesz a hidrogénnek a közlekedés dekarbonizációjában. Az autógyártók többsége szerint túl drága az üzemanyagcellás hajtás a személyautókban, most pedig egy neves kutatóintézet azt is leírta, hogy még a kamionoknál is behozhatatlan az akkumulátoros rendszer előnye. Bővül az európai autókínálat, érkezik egy koreai újdonság, és egy kínai kombi is, Amerikában pedig egy legenda születik újjá. Kipróbáltuk a Kecskeméten gyártott elektromos Mercit, elemezgettük a Tesla helyzetét, levezetésképpen pedig jöjjenek az idei Super Bowl villanyautós reklámjai.

‌

A hét kedvenc olvasnivalója

2020_09_23_tesla_akku_nap_13

Majdnem hibátlan a rendszer. Nem mindennap szivárog ki olyan információ egy gyártással foglalkozó vállalatról, mint amit egy alkalmazott tett közzé a Tesláról. Valóban ennyire hatékony lenne a termelés a kaliforniai cégnél?

‌
‌

A hét kedvenc videója

2022-02-18_bmw_super_bowl_01

Filmsztárok és cukiságok villanyautókkal. Óriási forgalmat generáltak az NFL döntője alatt lejátszott autós reklámok a neten, volt olyan gyártó, amire 580-szor többen kerestek rá, mint korábban. A Kia előhúzta a szomorú kiskutya kártyát, de a BMW-nél is akadt cukiság. Lássuk a Super Bowl villanyautós hirdetéseit.

‌
‌

És ezekről se feledkezz meg:

2022-02-18_aptera_04
Négy autó, tizennégy kerék. Nem csak 1600 kilométeres hatótávolságával nyűgöz le az Aptera elektromos háromkerekűje, de fürgesége is megdöbbentő: akár egy R8-as Audit is lehagy negyedmérföldön. Íme a videó.
‌
‌

2022-01-31_skoda_enyaq_coupe_iv_01

Gyártásban a legcsinosabb villany-Škoda. Alig két héttel a világpremierjét követően megkezdődött a Škoda vadonatúj elektromos autójának sorozatgyártása Csehországban, az Octavia gyártósorán. Az ára elég borsos, de a közeljövőben ennél csak kisebb és olcsóbb villanyautók érkeznek.

‌
‌

2022-02-16_mercedes_eqb_budapest_20

Magyar gyártású villanyautó, hét személynek. A Mercedes-Benz EQB egy eredetileg hagyományos meghajtásra tervezett autóból született, mégis meg tudták oldani, hogy az elektromos hajtás mellett elférjen benne hét személy. Mi pedig ki is próbáltuk Kecskemét büszkeségét.

‌
‌

2022-02-14_soros_gyorgy_01

Az e-mobilitásban is Soros keze van. Több milliárd dollárért vásárolta be magát a Rivian elektromosautó-gyártó start-upba Soros György. A cég Európában is fogja árulni járműveit, sőt, egyelőre az sem kizárt, hogy Magyarországhoz is lesz egy fontos kötődése.

‌
‌

2022_02_17_kigyulladt_autoszallito_02

Legalább víz van a közelben. Hatalmas csapás érte a Volkswagen Csoportot, kigyulladt egy több ezer autót szállító teherhajó az Atlanti-óceánon, és akár különleges példányok is áldozatul eshetnek a tűznek.

‌
‌

Üzemanyagcellás Toyota Mirai FCEV

Még mindig a hidrogénben hiszel? Egy neves német kutatóintézet egy alapos tanulmányt publikált arról, miért felejtős a H2-üzemanyagcellás technológia. Nemcsak az autókban, de még a kamionokban is jobbnak látják az akkumulátoros hajtást.

‌
‌

2021-05-20_joe_biden_ford_f-150_lightning_01

Közeleg az óriások korának vége. Hol tart most a Tesla az olyan hagyományos autóipari gigavállalatokhoz képest, mint a General Motors és a Ford? Összegyűjtöttük a legfontosabb pénzügyi és termelési mutatókat, hogy lássuk, hova tornázta fel magát Elon Musk cége.  

‌
‌

2022_02_16_genesis_gv60_08

Kelet-ázsiai villanyautók Európában. Hamarosan rendelhető lesz a koreai Genesis legelső európai elektromos autója. Akinek nagy csomagtérre van szüksége, az márciustól a kínai tulajdonban lévő MG elektromos kombiját is megrendelheti, mely a márka harmadik villanyautója lesz Európában.

‌
‌

2021-01-22_dmc_delorean_01

Vissza a jövőbe. Sokaknak a gyerekkori álma válik valóra azzal, hogy újra gyártásba viszik a DeLorean ikonikus autóját. Érdemes lesz figyelni, mert az elektromos DMC-12 még idén bemutatkozik.  

‌
‌

2020-02-18_ciara_brit_szelenergia_02

Csökken a karbonintenzitás, tisztulnak az autók. Miből termeli Európa az áramot és milyen tempóban törnek előre a megújulók? Tényleg visszaáll széntüzelésre Németország? Összefoglaltuk, hogy alakult a kontinens villamosenergia-termelése a tavalyi évben.

‌
‌
‌
Megosztás a következővel: TwitterMegosztás a következővel: Facebook
‌
Ezt az e-mailt azért kaptad, mert csatlakoztál a Villanyautósok Közösségéhez a(z) címmel. Ha nem szeretnél heti rendszerességgel hírösszefoglalókat kapni, akkor ezt ide kattintva le tudod mondani.
webes változat - leiratkozás - profil módosítása
Logo
© 2025 Villanyautósok, Minden jog fenntartva.
‌