PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 20. szombat

Az elektromos autók voltak a Super Bowl LVI amerikaifoci-döntő igazi sztárjai, írta meg az amerikai autópiac legnagyobb digitális piactereként működő weboldal, a Cars.com, miután elképesztő érdeklődést tapasztalt az autógyártók által reklámozott modellek iránt a meccs idejében.

A Cars.com a hirdetett autómárkák és autómodellek oldalainak forgalmát elemezte az egyes szpotok sugárzása előtt és után nyolc perccel, míg az elektromos járművekkel kapcsolatos oldalak általános forgalmát hétről hétre is mérte. Idén különösen nagy arányban voltak jelen a villanyautók a reklámokban: hét autógyártó összesen nyolc videót mutatott be, hatban zéró emissziós jármű volt a főszereplő.

A Cars.com összességében 217%-os forgalomnövekedést könyvelt el az autómárkák oldalán, de még durvább, átlagosan 2361%-os a növekedés a hirdetésekben szereplő autómárkák és autómodellek oldalain, ami azt jelenti, hogy a nézők nemcsak végigbambulták a reklámokat, hanem még több információt akartak megtudni az interneten.

A legnagyobb nyertes a Polestar, amelynek No Compromise című kisfilmjét követően átlőtte a plafont a Cars.com Polestar-oldalának forgalma: 580-szorosára nőtt az érdeklődők száma a honlapon. Itt volt a legnagyobb a növekedés mértéke, aminek az az oka, hogy a márka eddig viszonylag ismeretlen volt az amerikai autóvásárlók előtt.

Az ismertebb márkák között a Kia hatalmasat tarolt, 921%-ot nőtt oldalainak forgalma, miután a nézők felültek az imádnivaló robotkutya történetét bemutató érzelmi hullámvasútra. Vagy talán az EV6 dizájnja robbantott ki ekkora érdeklődést?

A BMW is jól szerepelt az iX villanyautóval utazó görög istenekkel, Arnold Schwarzenegger, Salma Hayek, és a bébi Pegazus 782%-os növekedést hozott a német prémium márka oldalain. A Toyota nem mutatott elektromos autót, de 341%-os forgalomnövekedést regisztrált a Cars.com, míg a Nissan filmsztárokkal zsúfolt akciófilmje – amiben néhány pillanatra az elektromos Ariya is feltűnik – 120%-kal több érdeklődőt hozott a márkának, mint a reklám előtt. A GM a Chevrolet Silverado EV-vel 58%-os növekedést szerzett, a több villanyautót felvonultató kisfilmmel viszont csak 14%-ot nőtt a forgalom.

A Cars.com kiemeli, hogy egyre nő az érdeklődés az elektromos járművek iránt. Honlapján a villanyautókra irányuló keresések száma majdnem megduplázódott tavaly óta, ám sajnos az értékesítés ennél lassabb ütemben nő. „Kétségtelen, hogy a fogyasztók jobban odafigyelnek, különösen mivel egyre több nagy autógyártó kötelezi el magát az elektromos hajtás mellett, és több népszerű SUV-t és kisteherautót kínál a vásárlók számára. Azzal, hogy az autógyártók az év legnagyobb reklámeseményét az elektromos járművekre fókuszálják, a népszerűségük növekedése várható a fogyasztók körében”.

A hétfői Super Bowl félidei szünetében levetített villanyautós reklámokat alább meg lehet tekinteni.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.