Pedig még csak el sem tévedtünk. ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­
Villanyautósok.hu
Párizsba indultunk, de Kínába csöppentünk
‌
‌

Párizsba indultunk, de Kínába csöppentünk

A hét a Párizsi Autószalonról szólt, ahonnan rengeteg fotóval, videóval, és beszámolóval készültünk. Megnéztük a Renault újdonságát, és körbejártuk azokat a kínai villanyautókat is, amik jó eséllyel letarolhatják az európai piacot, így például a Leapmotor modelljeit, és a Tesla Model Y ellen küldött BYD-t. Eközben nem állt meg az élet itthon sem, érdekes bejelentés érkezett a villanyautós állami támogatásról, és a Supercharger töltőtelepítések kapcsán is van fejlemény.

‌

A hét kedvenc olvasnivalója

white coupe Charlie Deets (@charliedeets)

Két szekta között. Nem könnyű érdemi vitát folytatni a Tesláról és termékeinek minőségéről anélkül, hogy radikális vélemények kereszttüzébe kerülnénk. Az amerikai autógyártó sok tekintetben úttörő, de koránt sem tökéletes – összefoglaltuk, mit gondolnak nagyon sokan rosszul a Tesláról.

‌
‌

A hét kedvenc videója

parizs_2024_renault_4_06

Jól eltalált visszatérés. A Párizsi Autószalon talán legjobban várt európai újdonsága a Renault 4, mely a második villanyautó a márka retro-modern termékvonalán. Elmondjuk, mit tud a teljesen megújult klasszikus, megmutatjuk kívülről-belülről, és az első személyes benyomásainkat is összefoglaljuk.

‌
‌

És ezekről se feledkezz meg:

2024-10-16_citroen_c5_aircross_concept_04

Az európai felhozatal. Egy percig sem unatkoztunk a Párizsi Autószalonon, amíg körbejártuk az európai autómárkák újdonságait: megnéztük a BMW debreceni modelljét és az új Twingót, de itt debütált az új Audi, a Mini sportmodelljei, és a Citroën C5 Aircross tanulmánya is.

‌
‌

2024-10-14_byd_sealion_07_parizs_05

Ezeket hozták az ázsiaiak. A Párizsi Autószalon szép számmal vonzott magához ázsiai gyártókat is: bemutatjuk, melyek voltak a legkülönlegesebb elektromos autók, beültünk az új BYD-ba, és egy brutális terepjárót is megnéztünk.

‌
‌

parizs_2024_leapmotor_t03_09

Olcsó kisautó és a többiek. A Leapmotor sokak érdeklődését felkeltette szuperolcsó elektromos autójával, így kaptunk az alkalmon, hogy élőben is bemutassuk a T03-at. De nem ez az egyetlen modell, amivel a Stellantis partnere Európában készül: mutatjuk, mi jön még!

‌
‌

2024-10-13_mobilize_duo_010

Mopedautó egy SUV csomagterével. Tízezer eurós áron kínálja új, fenntartható városi közlekedésre tervezett elektromos járműveit a Renault leányvállalata. A Twizy utódjának szánt Duót akár már 14 éves fiatalok is vezethetik, a csomagszállító változat pedig futároknak is tökéletes.

‌
‌

2024_10_12_elektromos_auto_csalad_freepik_ai

Hosszabítás és bővítés. A jelenlegi állás szerint nem valószínű, hogy a program végéig kimerülne a jelenleg futó, cégek számára meghirdetett elektromosautó-vásárlási támogatás, és a kormánynak már van is elképzelése, hogyan legyen a folytatás. Mutatjuk, mit lehet tudni.

‌
‌

2024_07_05_tesla_suc_supercharger_tolto_coming_soon

Kettő plusz, egy mínusz. Felbukkant két szürke ikon is Magyarországon a Supercharger-térképen, így végre megtudhattuk, pontosan hol épülnek majd a következő Tesla-töltők az országban. Rossz hír viszont, hogy egy korábbi szavazásnyertes helyszínről eltűnt a jelölő, ami akár az itteni tervek elkaszálását is jelentheti.

‌
‌

2024-10-11-aeromine-szelturbina-04

Akkor most a városi galambokért aggódjunk? Nem kellenek óriási lapátok a szélenergia-termeléshez, és még csak a városból sem kell kimenni ahhoz, hogy szélturbinát telepítsünk: megérkeztek ugyanis Európába a tetőre szerelhető berendezések, amik még a napelemeknél is kisebb helyet igényelnek.

‌
‌

a red house with solar panels on the roof Daniele La Rosa Messina (@danielelarosa)

Bekukkantanak az adatokba. Kötelező adatszolgáltatást vezet be a magyar állam a napelemmel rendelkező háztartások számára, ez viszont sokaknak akár havi szinten jelentkező plusz költséget jelenthet. Mutatjuk a részleteket.

‌
‌

official_tesla_model_y_hetuleses

Karácsonyra meg is érkezhet. Végre Európában is elérhetővé vált a hétszemélyes Tesla Model Y, ami többgyerekes családoknak vonzó ajánlat lehet. Összefoglaltuk a legfontosabb tudnivalókat az új típusról, és azt is elmondjuk, mennyibe kerül hazánkban.

‌
‌

parizs_2024_aito_7_01

Eurázsiai túra. A világ másik feléről vezették el Párizsba a kínai Aito modelljeit, amiket mi alaposan át is tanulmányoztunk, merthogy hazánkban is megvásárolhatók lesznek. Három SUV jön tisztán elektromos és hibrid rendszerekkel.

‌
‌
‌
‌
Ezt az e-mailt azért kaptad, mert csatlakoztál a Villanyautósok Közösségéhez a(z) címmel. Ha nem szeretnél heti rendszerességgel hírösszefoglalókat kapni, akkor ezt ide kattintva le tudod mondani.
webes változat - leiratkozás - profil módosítása
Logo
© 2025 Villanyautósok, Minden jog fenntartva.
‌