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 Ahogyan azt előre sejteni lehetett, a Párizsi Autószalonon az európai autógyártók mellett szép számban jelen vannak kínai márkák is, köztük a világ legnagyobb elektromosautó-gyártója, a BYD Auto is szerepelteti magát. A sencseni központú cég a Sealion 7 névre keresztelt tisztán elektromos szabadidő-autóját vitte a francia fővárosba, amelynek európai értékesítése hamarosan el is indul. Ezzel együtt összesen nyolc, új energiával hajtott (azaz akkumulátoros elektromos, vagy plug-in hibrid) modell fogja várni a vásárlókat a BYD európai portfóliójában. A Sealion 7 egy középkategóriás SUV 4830 mm-es hosszúsággal, tengelytávolsága pedig 2930 mm, ami kereken egy centiméterrel hosszabb a szintén az Ocean modellsorozat tagjaként értékesített BYD Seal szedán tengelytávolságánál. Az e-Platform 3.0 teljesen sík padlókialakításának köszönhetően öt felnőtt is kényelmesen elférhet az utastérben. Párizsban mi már be is ültünk az autóba, az alábbi videóban az első benyomásunkról is beszámolunk. A kifejezetten az elektromos hajtásláncok befogadására tervezett modern architektúrába a saját fejlesztésű Blade akkumulátor került, mégpedig Cell-to-Body kialakítással, amely során az akkucellákat közvetlenül a padlószerkezethez kapcsolták, jelentősen javítva a helykihasználást. Az akkucsomag gerince a méhsejt szerkezetű könnyűfém struktúra, amely könnyű és erős, így az aksi teherviselő szerepet is ellát az autó szerkezetében, amivel a karosszéria torziós merevségét is fokozza. A Blade akkumulátor katódanyaga lítium-vasfoszfát (LFP), ami a hagyományos lítium-ionos akkuknál jobb biztonsági és tartóssági mutatókkal bír, ráadásul teljesen kobaltmentes. Az akkut akár 230 kW-tal is lehet tölteni egyenáramú oszlopon. A Sealion 7 nem csupán megjelenésében hordoz sportos jegyeket, hanem a teljesítményadatait sem kell szégyellnie: a csúcsváltozatban két villanymotor dolgozik – egy elöl, egy pedig hátul – így az összkerékhajtású modell mindössze 4.5 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-ra, végsebessége pedig eléri a 215 km/h-t. A dinamikus, ám közben biztonságos vezetésről egy úgynevezett intelligens nyomatékbeállító rendszer (iTAC) gondoskodik. Ez a működése közben mindig a pillanatnyi menetigényekhez igazodóan osztja el a hajtónyomatékot az egyes kerekek között, és a motorok független szabályozásával a menetdinamikai jellemzők alakításába is beleszól. Részletesebb műszaki adatok, felszereltségi lista, valamint a vételár hamarosan érkezik. Az értékesítés még októberben elindul, az első vásárlók pedig még az év vége előtt átvehetik autóikat. A brit Autocar magazin hozzáteszi, hogy a Sealion 7 lehet a legelső modell, amely gyártásba kerül a BYD Szegeden épülő gyárában, de erről hivatalos bejelentés egyelőre nem történt. Fotó: Villanyautósok A BYD villámgyorsan terjeszkedik Európában, alig néhány héttel a Párizsi Autószalon előtt nyitotta meg 300. márkakereskedését. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!