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
auto

Itt a BYD új európai modellje, amit a Tesla Model Y ellen küldenek a kínaiak

elektromos autó
PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjkvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1sZWFkYmFubmVyJnV0bV9jYW1wYWlnbj12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2lkPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1fY29udGVudD1ldjkiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LmtpYS5jb20vaHUvbW9kZWxsZWsvZXY5L2JlbXV0YXRvLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09bGVhZGJhbm5lciZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9pZD12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2NvbnRlbnQ9ZXY5JywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMS92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLW0tdjMuanBnIiBtZWRpYT0iKG1heC13aWR0aDogNzAwcHgpIj48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMS92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLXctdjMuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMS92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLXctdjMuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4=

Ahogyan azt előre sejteni lehetett, a Párizsi Autószalonon az európai autógyártók mellett szép számban jelen vannak kínai márkák is, köztük a világ legnagyobb elektromosautó-gyártója, a BYD Auto is szerepelteti magát. A sencseni központú cég a Sealion 7 névre keresztelt tisztán elektromos szabadidő-autóját vitte a francia fővárosba, amelynek európai értékesítése hamarosan el is indul. Ezzel együtt összesen nyolc, új energiával hajtott (azaz akkumulátoros elektromos, vagy plug-in hibrid) modell fogja várni a vásárlókat a BYD európai portfóliójában.

A Sealion 7  egy középkategóriás SUV 4830 mm-es hosszúsággal, tengelytávolsága pedig 2930 mm, ami kereken egy centiméterrel hosszabb a szintén az Ocean modellsorozat tagjaként értékesített BYD Seal szedán tengelytávolságánál. Az e-Platform 3.0 teljesen sík padlókialakításának köszönhetően öt felnőtt is kényelmesen elférhet az utastérben. Párizsban mi már be is ültünk az autóba, az alábbi videóban az első benyomásunkról is beszámolunk.

A kifejezetten az elektromos hajtásláncok befogadására tervezett modern architektúrába a saját fejlesztésű Blade akkumulátor került, mégpedig Cell-to-Body kialakítással, amely során az akkucellákat közvetlenül a padlószerkezethez kapcsolták, jelentősen javítva a helykihasználást.

Az akkucsomag gerince a méhsejt szerkezetű könnyűfém struktúra, amely könnyű és erős, így az aksi teherviselő szerepet is ellát az autó szerkezetében, amivel a karosszéria torziós merevségét is fokozza. A Blade akkumulátor katódanyaga lítium-vasfoszfát (LFP), ami a hagyományos lítium-ionos akkuknál jobb biztonsági és tartóssági mutatókkal bír, ráadásul teljesen kobaltmentes. Az akkut akár 230 kW-tal is lehet tölteni egyenáramú oszlopon.

A Sealion 7 nem csupán megjelenésében hordoz sportos jegyeket, hanem a teljesítményadatait sem kell szégyellnie: a csúcsváltozatban két villanymotor dolgozik – egy elöl, egy pedig hátul – így az összkerékhajtású modell mindössze 4.5 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-ra, végsebessége pedig eléri a 215 km/h-t.

A dinamikus, ám közben biztonságos vezetésről egy úgynevezett intelligens nyomatékbeállító rendszer (iTAC) gondoskodik. Ez a működése közben mindig a pillanatnyi menetigényekhez igazodóan osztja el a hajtónyomatékot az egyes kerekek között, és a motorok független szabályozásával a menetdinamikai jellemzők alakításába is beleszól.

Részletesebb műszaki adatok, felszereltségi lista, valamint a vételár hamarosan érkezik. Az értékesítés még októberben elindul, az első vásárlók pedig még az év vége előtt átvehetik autóikat. A brit Autocar magazin hozzáteszi, hogy a Sealion 7 lehet a legelső modell, amely gyártásba kerül a BYD Szegeden épülő gyárában, de erről hivatalos bejelentés egyelőre nem történt.

A BYD villámgyorsan terjeszkedik Európában, alig néhány héttel a Párizsi Autószalon előtt nyitotta meg 300. márkakereskedését.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.