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 Félelmetes látvány élőben a BYD Yangwang U8, ami olyan, mintha egy Land Rovert felfújtak volna, hogy ne legyen olyan apró. Tanknak is elmenne. Batár A Yangwang U8 a BYD hatalmas SUV-ja, amely 5,3 méteres hosszával, 2 méter feletti szélességével, 1,9 méteres magasságával és közel 3,5 tonnájával egy bálna az autók óceánjában. Igen, ennél még az X7-es BMW is rövidebb, a Bugatti széles és lapos sportautói is keskenyebbek és a Cybertruck anorexiás balerinának tűnik a súlya mellett. Pedig az U8 csak félig villanyautó, a 49 kWh-s LFP akku nem indokolja a hatalmas tömeget és méreteket, ennél még az 1,4 tonnás Renault 5-be is nagyobb akkukapacitást préseltek. A BYD monstrumjában viszont van egy kétliteres turbómotor is, amely a kereket közvetlenül nem hajtja, csak generátorként üzemel. Mondjuk, hogy akkor minek kellett egy ekkora lökettérfogatú belsőégésű motor bele az jó kérdés. A kocsi villanymotorjai mozgatják a kerekeket, összteljesítményük pedig közel 1200 lóerő, ami felülmúlja a Model S Plaid hajtásláncát is Tisztán elektromos üzemben a kínai szabvány szerint 180 kilométerre képes – ezt mi WLTP-ben érzésre úgy 120-140 közé tennénk. Ha lemerült, akkor DC-n 110 kW teljesítménnyel tölthetjük, a fedélzeti töltője 7 kW. 57 millió forintnak megfelelő vételárával ez a második legdrágább kínai villanyautó az ázsiai ország piacán, csak a márka szupersport modellje a Yangwang U9 előzi be 87 milliós árcédulájával. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!