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
auto

Két új típussal készül a Leapmotor Európának

elektromos autó
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

A Stellantis és a Leapmotor első körben két villanyautóval tört be az európai piacra, ezek közül is a relatív olcsó és jól felszerelt T03 okozott nagyobb felzúdulást.

De a terveik nem állnak meg itt.

SUV invázió

Igen, igen, már lehet is rögtön fújolni, mert a T03 mellett bemutatott 14 millió forint köré árazott C10 nem az egyetlen SUV lesz a Leapmotor európai kínálatában, érkezni fog még kettő.

A párizsi autószalonon egy kordon mögött megmutatták a B10-et, amely leginkább a C10 kistestvérének tűnik, ami nem baj, nem csak 4,7 méteres autók kellenek a vásárlóknak.

A B10 premierje itt most az autókiállításon volt, így túl sok információ nem érhető még el róla, csak annyit tudni, hogy a C-SUV szegmensbe érkezik, azaz nagyjából 4-4,3 méter között, olyan Kona-Niro méretű lesz.

Ez a Leapmotor első, kifejezetten globálisnak tervezett modellje, ami egyébként a Leap 3.5 architektúrára épül. Az autó tisztán elektromos, ötszemélyes, és a vállalat legújabb ADAS rendszerei, vezetéstámogatói dolgoznak benne. Az autó 268 lóerős villanymotorja 7 másodperces gyorsulásra és 170 km/h végsebességre elég, a töltési teljesítmény pedig 150 kW, ami fél óra alatt tölti 10-ről 80 százalékra. A 85 kWh-s akkumulátor 550 kilométerre elég. (Hogy ez WLTP-ben értendő-e, azt nem tudjuk, az adat hiányzik a közleményből, egy külföldi sajtótermékben találtuk).

Az árat és a megjelenés idejét még nem jelentették be.

A kiállításon ott volt még egy új modell, a C16, amely hivatalosan még mindig a D-SUV, tehát a C10 szegmensében versenyez, ám 4,9 méteres hosszával annak felső határait feszegeti.

Az autó 2+2+2 üléskonfigurációt kapott, így hat kényelmes fotellel szerelték – ezt a megoldást elég sok kínai autón láttuk Párizsban

A C16 mellett abban is különleges, hogy 800 voltos rendszerrel és szilícium-karbid félvezetőkkel készül, így állítólag villámgyorsan, 15 perc alatt tölthető. Hogy mennyiről hány százalékra, azt nem árulták el.

Párizsban megnéztük a Leapmotor T03-at

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.