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
auto

Ezek voltak a Párizsi Szalon legkülönlegesebb ázsiai autói

elektromos autó
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

A Párizsi Autószalonon elborult tanulmányautóból keveset, olyanból viszont többet is láttunk, amely futurisztikus, de alapvetően gyárthatónak tűnik.

Választottunk hármat, amiről érdemes pár képet és videót mutatni.

Kia

Kezdjük utunkat Koreában. Igen, a Kia standján kint volt az EV3, valamint a többi, most kapható elektromos modell, de ezeket már ezerszer láttuk, sokkal izgalmasabb volt a P5 kisbusz.

Új üzletágat hoz Európába a KIA

A koreai vállalat 2022-ben beszélt először PBV platformjáról, amely újfajta kishaszongépjárművek, elektromos személy- és teherszállítók alapja lesz. Nem telt bele több mint két év, és idén szeptember végén meg is tartották az európai premiert.

Kia kishaszonjármű-platform: 7 év garancia és 30 perces töltés

Párizsba a középső, 5-ös modell személyszállító változatának koncepcióautóját hozták el.

A korábbi tervek szerint ebből később lesz majd önvezető változat is, de itt most még volt kormány és pedálok is, biztos, ami biztos.

A kisbusz belülről legalább olyan futurisztikus, mint kívülről, de praktikus is, mert a hagyományos villásdugót fogadó konnektorokkal az utasok tudják tölteni mobileszközeiket, tudnak dolgozni utazás közben.

Skyworth

Az eredetileg 2017-ben Skywell néven debütáló kínai cég 2021-ben nevezte át autós üzletágát és tavaly már eladtak vagy 30 ezer autót is.

Párizsba az Y koncepcióautó jött, amely B-oszlop nélkül, egymás felé nyíló „öngyilkos ajtókkal” hívta fel magára a figyelmet.

A kocsi külsejénél sokkal érdekesebb volt a belső, amely egy modern elsőosztályú repülőgépkabinra, vagy lounge-ra emlékeztetett számos dekoratív megoldással.

Hogy az Y valaha gyártásba kerül-e ebben a formában, azt nem tudjuk, de az utastér megoldásai remélhetőleg belekerülnek a márka járműveibe.

THK

A THK-nak utána kellett kicsit néznünk, ha minden igaz, ők egy japán autóipari beszállító.

A Párizsban bemutatott LSR-05 egy tavaly debütált koncepcióautó, amely így ebben formában nem kerül gyártásba, csak egy technológia demonstrátor, amely a cég műszaki megoldásait hivatott szemléltetni.

Ezek közé tartozik a hátsó kerekekbe integrált, egyenként 93 kW teljesítményű két villanymotor, valamint az első tengelyt hajtó 200 kW-os elektromos hajtás. Természetesen ezek 800 volton működnek és az autó állítólag négykerék-kormányzásra is képes.

Az innovációk közé tartozik a vezeték nélküli autótöltés, a rejtett ülésállító mechanizmus, az aktív felfüggesztés és egy új elektromos parkolófék is.

A standon ennél a modellnél is az „öngyilkos ajtók” hívták fel magukra a figyelmet, de az utastér sem utolsó, a csomagtartó pedig hatalmas.

A cég kiállította az alváz egy részletét is a standon – itt látható a vezeték nélküli töltés szürke téglalapja, a kerékbe integrált motorok, valamint az aktív felfüggesztés is.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.